Segmentul de vârstă care scade alarmant în România. „Un regres ce nu poate fi oprit fără soluții globale”

Segmentul de vârstă care scade alarmant în România. „Un regres ce nu poate fi oprit fără soluții globale”

Deputatul liberal Marilen Pirtea, vicepreședinte al Camerei Deputaților, rectorul Universității de Vest din Timișoara, atrage atenția că numărul de copii de 0-4 ani a scăzut drastic, la aproape 50 la sută.

Deputatul arată că populația minoră de până la 4 ani a avut cea mai drastică scădere începând din 1990, potrivit raportului publicat în noiembrie 2018 de Curtea de Conturi a României.    

 

„Acest raport indică precis amploarea fenomenului de regres demografic pe care l-a înregistrat România”, consideră Pirtea.

 

Populația cu vârste cuprinse între 0-4 ani a scăzut de la 1.811,4 mii, în 1990, la 952 mii în anul 2016, ceea ce reprezintă o scădere cu peste 47%, un regres abrupt, care va impacta toate segmentele de vârste. Raportul amintit confirmă astfel: „Țara în care populaţia de 0-4 ani s-a redus aproape la jumătate într-un sfert de secol are un viitor sumbru referitor la existența și păstrarea identității naționale”, se arată într-un comunicat de presă al liberalului.

 

Efectele acestei scăderi dramatice se vor propaga eşalonat în toate grupele de vârstă ce urmează după prima grupă de copii, reducându-se treptat efectivele de elevi din grădinițe și școli, dar și numărul grădinițelor și al școlilor, ca atare, se mai arată în sursa citată.

 

„Raportul Curții de Conturi menționează că, în paralel cu scăderea numărului copiilor din grădiniţe s-a redus şi numărul grădiniţelor, de la 1697 (în anul şcolar 2009/2010) la 1205 grădiniţe (în anul şcolar 2014/2015).  La fel și în cazul numărului şcolilor primare şi gimnaziale, diminuarea este semnificativă, de la 4623 unităţi în anul şcolar 2009/2010, la 4050 unităţi în anul şcolar 2014/2015, o evoluție negativă indicativă pentru regresul accentuat în sistemul nostru de de învățământ. O reacție proporțională la acest regres demografic, reflectat și în sistemul de învățământ, nu poate să fie decât globală, a întregii societăți. Ca să aplicăm soluții realiste de diminuare a acestui fenomen, devine mai mult decât necesară implicarea mai multor actori instituționali publici, dar și privați, ai responsabililor din administrația publică centrală, dar și ai liderilor reprezentativi din comunitatea locală”, transmite liberalul.

 

Ne puteți urmări și pe Google News