Nu mai puţin de 1,6 miliarde de euro va costa drumul expres care nu a avut niciun finanţator timp patru ani. Potrivit lui Oprescu, chinezii sunt interesaţi de proiect.
Primarul general Sorin Oprescu va construi cel mai scump drum din Europa. 110 milioane de euro va costa un kilometru de autostradă suspendată, fiind cel mai scump drum, potrivit specialiştilor. Decizia a fost luată ieri seară de aleşii generali ai Capitalei. 29 de consilieri au votat pentru proiect, în timp ce 16 nu au fost deacord cu proiectul costisitor. Asta, în contextul în care USL deţine nu mai puţin de 32 ce fotolii în Consiliul General al Capitalei. A umflat preţul autostrăzii într-o noapte Primarul general al Capitalei a hotărât, peste noapte, că investiţia în cel mai mare proiect de inf rastructură va ajunge la 1,6 miliarde de euro, cu 800 de milioane euro mai mult faţă de suma iniţială. Astfel, în şedinţa Consilului general din data de 24 februarie, chiar şeful Direcţiei de Infrastructură din cadrul Municipalităţii, Mădălin Dumitru, a recunoscut că a pus pe hârtie preţul drumului expres înainte cu o noapte. Când a fost întrebat, în cadrul aceleaşi şedinţe, cum s-a ajuns ca autostrada să coste cu 800 de milioane de euro mai mult, Oprescu a replicat : "Ne legăm de chiţibuşuri". Cert este că 13,15 kilometri de drum vor costa nu mai puţin de 1,6 miliarde de euro. Nimic nu e gratis: va fi taxă de drum Potrivit proiectului de hotărâre propus de Oprescu, costurile vor fi distribuite şi ar urma să fie asigurate din finanţări private din China, Rusia şi Coreea. Investiţia privată va fi recuperată dintr-o taxă de drum, care ar putea costa între 18 şi 21 euro pe an. Mai multe ţări se plâng că autostrăzile lor sunt cele mai scumpe. De exemplu, o porţiune dintr-o autostradă din Muntenegru va ajunge la peste 20 de milioane de euro/ km. Un cost exorbitant se pare că va avea porţiunea de şapte kilometri dintre Delft şi Rotterdam, în Olanda, care ar putea costa în total 700 de milioane de euro. Acest drum trece prin ultimul mare spaţiu verde dintre Haga şi Rotterdam şi, în plus, există riscul ca şoseaua să se scufunde. Şi britanicii au descoperit că plătesc sume uriaşe pe autostrăzi care se strică. Prelungirea M74 de lângă Glasgow, a costat 138 de milioane de lire pe milă. În mai 2012 a început să se scufunde. Edilul-şef usţine că investitori din SUA, China şi Coreea sunt interesaţi de drumul de lux Autostrada în cifre Autostrada a fost proiectată înainte de 1990, însă cu costuri mult mai mici. Calculele lui Sorin Oprescu depăşesc orice imaginaţie. La preţul de 1,6 miliarde de euro, autostrada va avea 2 poduri, 29 pasaje supraterane 9 pasaje subterane, un tunel care va trece pe sub Palatul Parlamentului, 2 noduri şi 10 intersecţii giratorii. Suprafaţa rutieră a inelului median va avea 52.300 metri pătraţi. Viteza de proiectare minimă va fi de 25 -60 km/oră. Aşa arată suspendată a lui Oprescu Aşa arată o autostradă din Asia CITIŢI ŞI:
- Suspendata lui Oprescu costă 101 milioane euro/ km
- Cum vrea Sorin Oprescu să construiască un kilometru de autostradă la suprapreţ
- S-a hotărât: AUTOSTRADA din Bucureşti a fost respinsă!
- Sunteţi de acord cu Autostrada Suspendată de 1,5 miliarde €? Oprescu cere din nou aprobarea proiectului
- Pirpiliu: Oprescu să informeze CGMB cu privire la firma din China care ar urma să construiască autostrada suspendată
- Cum a schimbat Oprescu costul autostrăzii suspendate peste noapte
- E OFICIAL: Vom plăti TAXĂ pe autostrada suspendată!
- Autostrada suspendată a lui Oprescu are trei variante. VEZI aici traseele
- Oprescu: "Autostrada suspendată o fac cu chinezii. Ei au venit, gata, au început"