Editura Evenimentul si Capital

Şantier fără de sfârşit. Frânele puse metroului pe tronsonul Drumul Taberei

Autor: | | 1 Comentarii | 5505 Vizualizari

Lucrările pe cel mai mare şantier din Capitală, Magistrala 5 a Metroului bucureştean, înaintează cu viteza melcului, motivele invocate de conducerea Metrorex ţinând, pe de o parte, de blocarea în instanţă a contractului de automatizare şi siguranţă a traficului, pentru care încă nu a fost stabilit un câştigător al licitaţiei, iar pe de alta, de anumite probleme neprevăzute, de ordin tehnic, de care s-au lovit constructorii pe parcursul efectuării lucrărilor. Ultimul termen fixat de Metrorex pentru darea în folosinţă a staţiilor de metrou de pe prima secţiune a Magistralei 5 este toamna lui 2019. Cu o întârziere de aproape 3 ani.

Prevăzută a fi finalizată la sfârşitul anului 2016, prima dintre cele trei secţiuni ale magistralei (cea dintre Eroilor şi Valea Ialomiţei) are deja o întârziere de doi ani. Repoterii Evz au pătruns în subteran şi au asistat la modul în care se desfăşoară lucrările în cazul staţiilor de pe tronsonul spre stația Valea Ialomiţei.

Pentru locuitorii din Drumul Taberei, sătui până peste cap să se trezească în huruit de escavatoare, să suporte mizeria generată de lucrări sau să circule direct pe carosabil, driblând printre maşini, pentru că trotuarele sunt ocupate de utilaje, coşmarul şantierului va mai continua cel puţin încă un an. Conducerea Metrorex a dat asigurări ferme că, până la sfârşitul verii lui 2019, trenurile vor circula pe ruta Eroilor-Valea Ialomiţei, una din cele 3 secţiuni ale Magistralei 5.

Scandal, în 2012, cu Primăria Sector 6 pentru 100 de metri de parc

Motivele pentru care termenul - sfârşitul anului 2016 - prevăzut iniţial pentru finalizarea lucrărilor şi, implicit, darea în folosinţă a Magistralei nu a fost respectat ţin, potrivit directorului departamentului Tehnic şi Investiţii al Metrorex, Constantin Mustăţea, de aspecte de ordin juridic şi tehnic.

Trebuie să se ştie, în primul rând, faptul că lucrările în sine pentru această magistrală au început, în forţă, de abia în 2013 şi nu cu un an înainte aşa cum era prevăzut în plan. Şi acest lucru s-a întâmplat din lipsa banilor. De abia în vara lui 2013 am primit fonduri europene care ne-au permis demararea proiectului”, a declarat pentru Evz Constantin Mustăţea. El a mai punctat faptul că un alt factor care a dus la întârzierea lucrărilor, tot în 2012, a avut în prim-plan Primăria Sectorului 6, care a interzis constructorilor să folosească o porţiune din Parcul Moghioroş. „A fost vorba, la vremea respectivă de o porţiune de 100 de metri din parc prin care trebuia să treacă o conductă, cu un diametru de 3 metri, de canalizare. Proiectul prevedea această operaţiune, dar cei de la primăria de Sector nu au fost de acord, invocând faptul că lucrările de escavaţie vor restricţiona accesul în parc al locuitorilor din zonă şi în felul acesta vor apărea nemulţumiri. Lipsa unui accord din partea edililor ne-a obligat să facem un ocol de cel puţin 500 de metri, printre blocuri, ceea ce a încurcat serios planurile constructorilor”, a mai spus directorul tehnic al Metrorex.

4 staţii problemă

Stadiul în care se află în momentul de faţă execuţia magistralei pare a da dreptate Metrorexului. „Din cele 10 staţii câte numără tronsonul unu al respectivei magistrale, 6 sunt în stadiu foarte avansat de finalizare. Staţiile Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu (Drumul Taberei, nr. 34 - n. red), Romancierilor, Brâncuşi şi Valea Iolomiţei, unde se află şi depoul, sunt executate în proporţie de 98%, atât pe parte de structură, cât şi în ceea ce priveşte finisajul”, a afirmat Mustăţea, care a precizat şi că „probleme apar în cazul celorlalte patru staţii, unde, dacă la capitolul structură stăm cam la fel, se înregistrează un procentaj mai mic, între 50 şi 80 la sută, atunci când vine vorba despre finisaje”.

Directorul tehnic al Metrorex a explicat şi de ce au existat întârzieri în cazul acestor staţii. „Este vorba despre punctele Academia Militară (zona Răzoare - n.red), Râul Doamnei, Parc Drumul Taberei şi Eroilor. Prima dintre staţiile enumerate a fost locul în care s-au aflat depozitate toate utilajele grele necesare escavării tunelului. Până nu au fost scoase de acolo nu s-au putut demara operaţiile ce ţin de structură, cu atât mai puţin cele legate de finisaje. Ăsta e unul dintre motivele întârzierii. Altul are legătură cu faptul că aici am întâmpinat o serie de probleme majore. A trebuit să găsim soluţii tehnice viabile pentru a nu afecta structura de rezistenţă a unor blocuri, în condiţiile în care această staţie a fost construită în imediata vecinătate a unor imobile cu mai multe etaje. În momentul în care sapi la o adâncime de 25- 30 de metri, iar la suprafaţă ai undeva la câteva zeci de metri distanţă un bloc, trebuie să îţi iei toate măsurile ca lucrările de escavaţie să nu provoace deplasări ale terenului”, a explicat directorul tehnic al companiei Metrorex, care a adăugat faptul că toate celelalte trei staţii întârziate se confruntă cu probleme tehnice, survenite pe parcursul lucrărilor, de care constructorii nu au avut cunoştinţă de la început.

CUTREMUR in televiziunea din Romania! A demisionat, acum cateva minute! Mesaj transant al vedetei TV

Pagina 1 din 2



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Social

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI