Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani sosește în țară. Foto

Primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani sosește în țară. Foto Trenuri. Sursa foto: Autoritatea pentru Reformă Feroviară/ Facebook

După o lungă perioadă de timp, România se pregătește să întâmpine un eveniment rar: sosirea unui tren nou-nouț în țară. Au trecut două decenii de când ultima achiziție de trenuri noi a avut loc și peste patru de când România nu a mai cumpărat unul electric.

Acest tren nou face parte din setul celor 37 contractate de Alstom și va părăsi miercuri fabrica din Katowice, Polonia, urmând să ajungă la Curtici sâmbătă seara.

„Echipa ARF, împreună cu reprezentanţii supervizorului Egis Rail, au putut semna acceptanţa ramei RE-IR1 ARF şi aceasta este gata de plecare spre România. Trenul este programat să ajungă în staţia Curtici pe data de 2 decembrie 2023, la ora 20.00”, a declarat, marţi seara, pentru Agerpres, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.

Primul tren nou cumpărat de România în 20 de ani ajunge sâmbătă

Conform declarațiilor lui Roșeanu, trenul va ajunge în România prin transport feroviar. De la Curtici va pleca spre București pe data de 4 decembrie, după finalizarea procedurilor vamale și obținerea autorizației temporare de circulație.

Ne puteți urmări și pe Google News

Lansarea oficială a acestuia va avea loc începând cu data de 6 decembrie la București și Făurei. Va parcurge în total 10.000 de kilometri pe rețeaua publică.

Fabricate de Alstom Ferroviaria SpA în fabrica din Katowice, Polonia, cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) vor asigura legătura dintre Capitală și principalele centre urbane ale țării.

Nu numai că vor facilita călătoriile în interiorul regiunilor, dar vor contribui și la conexiunile între diferitele regiuni, având un impact pozitiv asupra mobilității, reducând timpii de călătorie și îmbunătățind nivelul general de servicii publice oferite în domeniul transportului feroviar.

Rutele pe care va merge noul tren electric

Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt:

  • Bucureşti Nord - Constanţa,
  • Bucureşti Nord - Braşov - Arad - Timişoara,
  • Bucureşti Nord - Braşov - Cluj,
  • Bucureşti Nord - Braşov - Deda - Cluj,
  • Bucureşti Nord - Braşov,
  • Bucureşti Nord - Iaşi,
  • Bucureşti Nord - Suceava,
  • Bucureşti Nord - Galaţi,
  • Bucureşti-Nord - Craiova - Târgu Jiu - Petroşani - Simeria,
  • Bucureşti Nord - Craiova - Timişoara - Arad,
  • Cluj - Timişoara,
  • Cluj - Suceava - Iaşi.

Pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, valoarea totală a contractului este de 2.421.771.878 lei, fără TVA.

Pentru finanțarea acestui proiect s-au alocat fonduri europene nerambursabile și din bugetul de stat.

tren nou

Un tren nou sosește în România. Sursa foto: Autoritatea pentru Reformă Feroviară/ Facebook

În 2024 urmează să vină în țară și alte trenuri noi

În anul 2024, odată cu livrarea trenurilor Alstom rămase (după finalizarea producției și încheierea tuturor procedurilor legale europene și naționale), vor fi implementate noi servicii de transport pe rutele principale electrificate din România.

În perioada 4-6 octombrie 2023, ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară) a realizat o călătorie de lucru la fabrica Alstom Konstal din Katowice, Polonia.

Principalul obiectiv al acestei vizite a fost de a examina prima rama - Coradia Stream RE-IR 102. Aceasta se afla într-un stadiu avansat de producție.