Reprezentantii Toyota au reusit dupa primele trei luni ale anului sa preia conducerea in topul producatorilor de autoturisme, avand in vedere numarul de masini vandute.
Dupa o serie de succese inregistrate pe piata din America de Nord, Toyota a reusit, in sfarsit, sa depaseasca, la mustata, performantele americanilor de la General Motors.
Numai in primele trei luni ale acestui an, Toyota a vandut peste 2,3 milioane de automobile, cu aproape 80.000 de unitati mai mult decat competitorii sai principali. Si la capitolul productie, japonezii au reusit sa se impuna: 2,367 de milioane de masini produse in perioada ianuarie-martie 2007, fata de doar 2,335 de milioane de autoturisme care au iesit de pe portile uzinelor General Motors.
„Este aproape sigur ca Toyota va deveni numarul unu mondial anul acesta la capitolul vanzari. La capitolul profit, Toyota este deja de mult timp constructorul cel mai puternic din lume”, a estimat Tatsuya Mizuno, analist la Fitch Rating din Tokio, citat de AFP.
In plus, Toyota a anuntat la inceputul anului ca estimeaza o productie pentru 2007 de 9,42 milioane de vehicule, cifra care ii va permite sa-si pastreze pentru mult timp titlul de lider mondial.
In Romania, vanzarile s-au dublat
Oficialii Toyota pun succesul companiei pe seama unei adevarate „doctrine” interne care se bazeaza pe respectarea clientilor, idee implementata pentru prima data de Kiichiro Toyoda chiar la General Motors, in 1953, cu doi ani inainte de infiintarea Toyota. Japonezii au reusit sa-si intareasca pozitia si prin fabricarea masinilor de serie cu motor electric.
In Romania, Toyota a reusit sa inregistreze in primele trei luni ale anului vanzari cu 98a mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut. Cu toate acestea, masinile Toyota se afla doar pe locul noua intre preferintele romanilor dupa marcile Renault, Skoda, Volkswagen, Opel, Ford, Chevrolet, Peugeot si Hyundai.