O greseala a revistei "The Economist" a transformat o reclama de 100.000 de euro, menita sa promoveze mediul investitional din Romania, intr-o antireclama.
Potrivit unui articol aparut ieri in revista britanica, deficitul bugetar al Romaniei a fost in 2006 de 8,5 miliarde de euro. Practic, orice investitor strain care ar dori sa afle detalii despre economia Romaniei ar putea constata cu stupoare ca deficitul bugetar al tarii noastre a fost anul trecut de trei ori mai mare decat valoarea acceptata de UE.
Cifrele deficitului bugetar sunt identice cu cele ale cresterii economice obtinute de Romania in 2006. Campania a fost platita de doua companii importante din Romania si anuntata cu surle si trambite in urma cu cateva zile de ministrul integrarii, Anca Boagiu. Ministerul Integrarii a fost si institutia care a furnizat revistei "The Economist" si cotidianului "Financial Times" date privind oportunitatile de investitii in Romania.
Reprezentantii "The Economist" sustin insa ca vina le apartine in totalitate. "Ne cerem scuze cititorilor nostri pentru regretabila eroare care a aparut, respectiv publicarea gresita a unui grafic incorect la capitolul deficitului bugetar. Vom publica in prima editie, din 9 martie, o erata, in care vom arata care este graficul corect si ne vom cere scuze cititorilor pentru aceasta eroare", a declarat Emil Nuta, reprezentant "The Economist" in Romania, citat de Realitatea TV.