Monitoarele vor transmite cetățenilor mesaje și informații de interes public. Ideea unei rețele de televiziune stradală datează din anul 2009.  Potrivit unui studiu comandat de municipalitate „Proiectul ar avea rezultate imediate, cum ar fi: accesul publicului larg la informații cu caracter general, accesul la informații de ultimă oră, transmiterea către populație a diverselor acțiuni de promovare-informare – date despre mediu, despre ocuparea forței de muncă, avertizări meteo/de situații de urgență, cât și rezultate pe termen lung, cum sunt promovarea imaginii municipiului Craiova, crearea de oportunităţi pentru investitori. În aceste condiții, realizarea acestei rețele de monitoare urbane este o necesitate“, se arată în studiul de fezabilitate menţionat.
În acest sens, erau propuse 55 de locaţii pentru aceste monitoare, în toate colţurile oraşului, „prin care cetățenii municipiului, și nu numai, să aibă acces la informații cu caracter public, dar și prin care administrațiile să transmită cetățenilor informații cu caracter public“.
Valoarea totală a investiţiei ar fi de 6.331.733 de lei (circa 1,5 milioane de euro), eşalonaţi pe doi ani. Municipalitatea a alocat prin bugetul din acest an suma de 90.000 de lei în vederea întocmirii proiectului tehnic pentru o asemenea reţea de monitoare.