Tastatura nu moare în faţa touchscreenului

Tastatura nu moare în faţa touchscreenului

Telefoanele cu ecran tactil par să aibă viitorul de partea lor. Utilizatorii consideră însă mult mai confortabile tastaturile clasice.

Lansarea, la mijlocul anului trecut, a celebrului iPhone i-a determinat pe mulţi dintre marii producători din industria telefoanelor mobile să-şi regândească produsele. Telefonul produs de Apple, pentru prima dată, primea toate comenzile numai prin intermediul ecranului tactil (touchscreen). Alături de designul foarte reuşit, această caracteristică i-a sedus pe fani, care au trecut cu vederea faptul că terminalul avea o mulţime de lipsuri.

Totuşi impactul iPhone i-a determinat pe marii jucători din industrie, cu excepţia liderului Nokia, să lanseze produse similare. Samsung a lansat modele precum Omnia sau i740, iar LG modelele Prada, Viewty sau Voyager. Motorola, locul trei mondial, a avut câteva încercări pe segmentul touchscreen, cu modele precum A810 sau A1800. Sony Ericsson, al patrulea mare producător mondial, s-a mărginit la a lansa numai telefoane hibrid, care încorporează atât tastatură tradiţională, cât şi touchscreen. Este vorba despre modele precum G700 sau G900.

Lider pe segmentul premium

„Terminalele cu touchscreen au început să domine piaţa de telefoane mobile premium, nu însă întreaga piaţă“, ne-au comunicat reprezentanţii LG, liderul mondial pe segmentul de telefoane touchscreen, cu peste 7 milioane de unităţi vândute în ultimele 15 luni. Un studiu realizat de Strategy Analytics arată că piaţa globală de terminale cu interfaţă tactilă va ajunge la 125 de milioane de unităţi până în 2010, o creştere de peste patru ori faţă de cele 30 de milioane de unităţi înregistrate în 2007.

Pentru 2008, piaţa mondială a terminalelor cu ecrane tactile este estimată la 1,8 miliarde de dolari, dintr-o piaţă totală a dispozitivelor mobile destinate comunicării de 135,2 de miliarde de dolari, conform firmei americane de cercetare BCC Research. Cu alte cuvinte, telefoanele fără touchscreen sunt cele care înseamnă „grosul“ pieţei. Tastatura fizică e, deocamdată, baza

În ultima vreme, modelele noi de mobile cu touchscreen au început să fie tot mai rare în noul val de telefoane. Nokia a lansat două modele „tradiţionale“, N85 şi N75, alături de terminalele business E71 şi E66. Propriul său proiect touchscreen, Nokia Tube, a fost amânat din nou. Probabil Nokia nu mai consideră o prioritate lansarea unui telefon cu ecran tactil, atâta vreme cât fenomenul a început să se diminueze. Mai mult, ultimele 5 telefoane lansate de numă rul doi la nivel mondial, Samsung, nu au touchscreen, ci doar tastatură clasică.

Aceeaşi situaţie este întâlnită şi la numărul trei Motorola, care dă semne că îşi vede de treabă, concentrându-se pe telefoane cu tastatură clasică. Analiştii spun că această situaţie a fost determinată de criza financiară mondială, care a generat o scădere a consumului în întreaga lume. Într-un astfel de cadru, vânzările pe segmentul de terminale premium (incluzând aici şi terminale touchscreen), au scăzut. Astfel, oamenii cumpără produse electronice mai ieftine, chiar dacă acestea au performanţ e mai reduse. Mai mult, un sondaj efectuat de curând de revista „Good Housekeeping“ în rândul utilizatorilor de iPhone a arătat faptul că, după o vreme, aceştia încep să simtă lipsa tastaturii fizice.

PRACTIC

BlackBerry Bold, un „superlativ“ în linie clasică

Lansarea sa i-a încântat pe specialiştii din domeniul IT&C. BlackBerry Bold e un telefon cu un design foarte reuşit - cu influenţe iPhone - care încorporează o tastatură clasică. Mai mult, e primul telefon de la Research In Motion (RIM) ce încorporează tehnologie 3G. Are un procesor de 624 MHz şi capacitate de stocare de 1 GB, ce poate fi extinsă până la 8 GB prin intermediul slotului pentru card de memorie. Avantajul acestui terminal e serviciul de e-mail BlackBerry, cel mai bun destinat telefoanelor mobile. Ţinta acestui telefon sunt oamenii de afaceri care doresc să aibă tot timpul la ei un „minicomputer“ ce încape lejer în buzunar.

POPULAR

iPhone, „touchscreenul-fenomen“

iPhone 3G e un touchscreen care rezolvă multe dintre problemele primului model de telefon lansat de Apple anul trecut. Încorporează tehnologie 3G, GPS şi un serviciu de e-mail profesional. Deşi are un design foarte reuşit şi foloseşte tehnologii de ultimă oră, iPhone 3G are o mulţime de lipsuri: camera de 2 megapixeli, fără autofocus şi flash care scoate imagini modeste, nu poate filma, nu permite apelarea video, nu are funcţii native copy/paste sau suport pentru mesaje multimedia (MMS). Deşi Apple l-a dorit a fi şi un telefon business, lipsa unei tastaturi fizice îi ţine pe oamenii de afaceri departe de terminal.

Ne puteți urmări și pe Google News