PROTECŢIA CONSUMATORULUI: Ce să faci când vecinul te lasă fără apă

PROTECŢIA CONSUMATORULUI: Ce să faci când vecinul te lasă fără apă

Un bucureştean, imobilizat din cauza unei fracturi, este în situaţia aberantă de a sta acasă, în mijlocul verii, fără apă caldă şi apă rece.

Bărbatul, care locuieşte în zona Aviatorilor din Capitală, a rămas fără apă după ce în apartamentul vecinului său care este plecat în Austria s-a înregistrat o avarie la conductele de apă rece şi caldă.

"În garsoniera vecinului plecat din ţară s-a spart o ţeavă şi nu poate nimeni să facă nimic. Menţionez că eu sunt singurul din bloc care a rămas total fără apă, asta pentru că garsoniera mea este singura din bloc care are legătură cu baia şi bucătăria vecinului. Coloana din scară a rămas fără apă rece, însă eu nu am nici apă caldă. Sunt în concediu medical şi sunt obligat să fiu găsit acasă pentru că am o fractură la mână stângă. Rog din suflet să fiu ajutat cumva pentru că pe timp de vară eu stau fără apă potabilă, fară apă la toaletă şi duş. Sunt disperat. Nu ştiu cum şi cui să mă mai adresez", ne-a povestit Bogdan, care crede că situaţia lui ar trebui considerată una de urgenţă.

O soluţie posibilă: Ordonanţă Prezidenţială de urgenţă

Radu Opaina, preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Proprietari din România, spune că una dintre ieşirile din acest caz este "acţiune în justiţie cu regim urgent pentru obţinerea unei Ordonanţe Prezidenţiale în baza căreia se poate intra în apartament şi rezolva tehnic problema".

Mai mult, în Legea nr. 230 din 2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari se prevede că în anumite situaţii se poate interveni în locuinţele proprietarilor fără prezenţa acestora dacă se împiedică buna folosinţă a clădirii.

"Niciun proprietar nu poate încălca, afecta sau prejudicia dreptul de proprietate comună sau individuală a celorlalţi proprietari din condominiu. Cu un preaviz de cinci zile, proprietarul este obligat să accepte accesul în apartament, atunci când este necesar să se inspecteze, să se repare ori să se înlocuiască elemente din proprietatea comună, la care se poate avea acces numai din respectivul apartament sau spaţiu. Fac excepţie cazurile de urgenţă, când accesul se poate face fără preaviz", se precizează în actul legislativ.

Apa Nova şi Radet nu pot interveni

Reprezentanţii Radet, compania care asigură apa caldă în Bucureşti, ne-au comunicat că situaţia poate fi rezolvată doar cu implicarea asociaţiei de locatari.

"Este o defecţiune în bloc, şi acolo nu poate interveni Radet, pentru că asociaţia de locatari este proprietara. O să încercăm să vedem dacă se poate face ceva pentru că nu este o situaţie normală, dar este neapărat nevoie de intervenţia celor de la asociaţie", ni s-a transmis de la Radet.

Nici reprezentanţii Apa Nova nu pot interveni. "Putem verifica starea generală a reţelei în zonă, însă este o problemă de interior ce ţine de asociaţie, nu de Apa Nova", ni s-a transmis de la Biroul de Presă al Apa Nova.

Reprezentaţii Asociaţiei de Proprietari a blocului în cauză refuză însă să intervină de teamă că "vor fi daţi în judecată dacă sparg uşa proprietarului plecat". "Sunt în concediu medical şi sunt obligat să stau acasă pentru că am o fractură. Rog din suflet să fiu ajutat cumva pentru că pe timp de vară eu stau fără apă.“ BOGDAN, locatarul blocului afectat de avarie

Ne puteți urmări și pe Google News