Producatorul japonez de masini este, din aprilie, anul acesta, lider in vanzari la nivel mondial datorita unei linii de productie unice.
Fujio Cho, presedintele Toyota, este „timid” in a da verdicte in legatura cu evolutia grupului, chiar daca in prezent au cele mai mari vanzari de masini din lume. „Cred ca este devreme sa vorbim despre cine este numarul unu si cine a pierdut pozitia. Este adevarat ca am inregistrat cifre impresionante in vanzari in ultimii 6-7 ani mai ales”, spune presedintele Toyota, citat de BBC.
Numai in primele trei luni ale acestui an, Toyota a vandut peste 2,3 milioane de automobile, cu aproape 80.000 de unitati mai mult decat competitorii sai principali de la General Motors. Potrivit specialistilor din piata, producatorul japonez isi va mentine pozitia pe tot parcursul anului 2007.
Cho este de parere ca secretul Toyota este legat de faptul ca produce masini diferentiate in functie de preferintele celor din anumite zone. „Modul nostru de a gandi este foarte greu de copiat si chiar de inteles”, crede presedintele gigantului japonez.
De jumatate de secol in grup Fujio Cho se afla in fruntea companiei de un an si este doar al doilea presedinte care nu face parte din familia fondatoare. Cu toate acestea, lucreaza pentru Toyota inca din 1960, iar acum, la varsta de 70 de ani, nu face nota discordanta cu ceilalti sefi ai marilor giganti japonezi. Imediat dupa ce si-a luat licenta in Drept la Universitatea din Tokio, Cho a venit la Toyota ca ucenic.
A invatat secretele sistemului revolutionar de productie al Toyota chiar de la cel care l-a inventat, Taiichi Ohno. „Vizitand fabricile noastre poti vedea ca pe o singura linie de productie noi asamblam opt modele diferite de masini. Acest sistem e uneori greu de inteles chiar si pentru managerii Toyota, dar este facut in asa fel incat sa ajute furnizarea constanta de materiale. Sunt amanunte pe care celelalte companii mari nu pun pret”, spune Fujio Cho.
STUDIU
Japonezii ecologisti prefera Honda Industria auto este una dintre cele mai mari surse de dioxid de carbon, iar in ultima vreme consumatorii care vor sa-si cumpere masina se gandesc din ce in ce mai mult la consecintele asupra mediului. Potrivit unui studiu facut in Japonia, doar 34% din populatia acestei tari considera ca producatorii de masini se gandesc serios la poluare.
La acest capitol, Toyota este surclasata de Honda in preferintele japonezilor. Chiar daca Toyota si-a promovat cu succes motorul-hibrid Prius, masurile luate de companie in acest domeniu sunt considerate insuficiente.