Scrisori de clarificare pentru clienţii Romtelecom asiguraţi fără voia lor

Scrisori de clarificare pentru clienţii Romtelecom asiguraţi fără voia lor

După ce mai mulţi bucureşteni au acuzat Romtelecom că le-a încheiat o poliţă de asigurare a casei fără a le solicita acordul, operatorul de telefonie a decis să trimită scrisori de clarificare tuturor celor 791.166 de abonaţi care au primit prin poştă respectiva poliţă de asigurare gratuită, se arată într-un comunicat al companiei de comunicaţii.

Potrivit acestuia, în data de 16 aprilie 2010, Romtelecom şi ASTRA Asigurări au demarat un proiect prin care Romtelecom a transmis unora dintre clienţii săi persoane fizice o poliţă gratuită de asigurare a locuinţei de la ASTRA Asigurări, încheiată pentru o perioadă de 3 luni. "Romtelecom a dorit să ofere clienţilor săi un beneficiu gratuit în plus faţă de serviciile oferite de companie, contractând aceste poliţe gratuite pentru clienţi pe o perioadă de trei luni. Mai exact, clientul beneficia, în cazul în care de-a lungul celor trei luni locuinţa sa ar fi fost afectată de un incendiu, cutremur, inundaţie etc, de o compensaţie de până la 20000 euro, fără a plăti nimic în schimb. De altfel, exista deja patru oameni (unul în Bucureşti, unul în judeţul Hunedoara şi doi în judeţul Vrancea) care urmează să fie despăgubiţi, pe baza acestor poliţe, ca urmare a unor incendii care le-au afectat casele", se arată în comunicat.

Traseul asigurărilor În data de 29 aprilie 2010, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) s-a pronunţat în mod intempestiv, solicitând denunţarea poliţelor gratuite de către ASTRA Asigurări. În data de 5 mai 2010, Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a decis că Romtelecom nu a respectat întrutotul prevederile legale privind transferul datelor personale. Romtelecom a atacat deja hotărârea în instanţă, considerând că a acţionat în conformitate cu prevederile legale relevante. Totuşi, până la momentul în care instanţă se va pronunţa în acest caz, Romtelecom a hotărât să suspende transmiterea datelor altor clienţi către ASTRA Asigurări. În data de 14 mai 2010, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a transmis o scrisoare către Romtelecom şi Astra Asigurări, prin care solicita să clarifice clienţilor comunicarea despre poliţele de asigurare. În acest sens, Romtelecom a decis să trimită o scrisoare de clarificare celor 791166 clienţi care au primit poliţa de asigurare gratuită. Dintre toţi aceşti clienţi, 0,06% au făcut plângeri către Romtelecom, câteva zeci de mii de clienţi au ales să contracteze o altă poliţa de asigurare pentru un an şi există deja patru oameni (unul în Bucureşti, unul în judeţul Hunedoara şi doi în judeţul Vrancea) care urmează să fie despăgubiţi pe baza poliţelor gratuite, ca urmare a unor incendii care le-au afectat casele. ASTRA Asigurări intenţionează să menţină validitatea poliţei gratuite de asigurare de care clienţii beneficiază pentru perioada de trei luni. În noiembrie 2009, compania a lansat pentru clienţii săi opţiunea de asigurare în caz de şomaj, oferită gratuit oricărui nou client la activarea unui serviciu Romtelecom. Poliţa consta în subvenţionarea abonamentelor pentru serviciile Romtelecom pe o perioadă de 6 luni, în cazul în care beneficiarul e afectat de şomaj.

EVZ a prezentat cazul în aprilie

EVZ a relatat despre faptul că mai mulţi bucureşteni acuză Romtelecom că le-a încheiat o poliţă de asigurare a casei fără a le solicita acordul. De asemenea,în luna agust a anului trecut, evz.ro a prezentat situaţia în care clienţii Enel erau convinşi să cumpere poliţe de asigurare obligatorie a locuinţei, emise de compania ASTRA, de către angajaţii Enel. Contactaţi de evz, reprezentanţii furnizorului de electricitate au declarat că nu au fost informaţi despre un parteneriat cu ASTRA.

Ne puteți urmări și pe Google News