Sclavii Internetului

Sclavii Internetului

Românii pierd mai mult timp pe web în comparaţie cu media europeană. Internetul concurează puternic televiziunile.

Navigarea pe Internet tinde să devină principala preocupare a românilor, depăşind privitul la televizor. 18,6 ore reprezintă timpul petrecut în medie, de români, online, vreme de o săptămână, faţă de 21,6 ore săptămânal la televizor, potrivit studiului Mediascope Europe, făcut public de IAB România. Cele două pasiuni sunt atât de mari, încât 30% dintre români stau online simultan cu urmărirea unor emisiuni TV (în prime time). Media săptămânală a timpului petrecut simultan online şi la TV este de 2,4 ore. Remarcabil este că românii depăşesc lejer media europeană a timpului petrecut pe web, care este de numai 14,1 ore săptămânal. Accesul la internet este sub media europeană În schimb, în România sunt 7,2 milioane de utilizatori de internet (la o populaţie adultă de 18,7 persoane). Această proporţie, de 39%, este sub media de 65%, înregistrată în Uniunea Europeană. Pe de altă parte, românii petrec 15,6 ore pe săptămână ascultând posturile de radio (faţă de 12,7 ore pe săptămână media europeană) şi 5,4 ore pe săptămână citind ziarele (4,6 ore - media europeană). Timpul petrecut online diferă în funcţie de echipamentul folosit: 18,3 ore online pentru cei care folosesc computerul, comparativ cu 12,4 ore pentru cei care folosesc telefonul mobil. În mod evident tinerii, cu vârsta cuprinsă între 16 - 24 de ani, sunt campioni la timpul petrecut online pe ambele dispozitive. De altfel, 75% din "heavy-userii" de internet provin din acest interval de vârstă, se mai spune în comunicatul IAB România, citat de Mediafax. 21% dintre români folosesc mai mult de un dispozitiv pentru a accesa internetul. 9% dintre ei folosesc telefonul mobil pentru a intra pe web. Internetul a devenit un mijloc esenţial de relaţionare între producători şi consumatori. 51% dintre utilizatorii de internet apreciază că modul în care un brand comunică online cu consumatorii este foarte important în influenţarea opiniei despre brandul respectiv. 18,6 ore petrec românii, în medie, pe internet în timpul unei săptămâni, comparativ cu 14,1 ore, media în UE