Importatorii se aşteaptă la comenzi-record de maşini în lunile octombrie şi noiembrie, după ce şi-au prezentat cele mai atractive oferte la SIAB.
Mâine este ultima zi a Salonului Internaţional Auto Bucureşti. Cei 300.000 de vizitatori care au trecut pragul Salonului de la Otopeni ar putea aduce în perioada următoare vânzări cu peste 20% mai mari pentru majoritatea producătorilor care şi-au adus modelele la târg. Chiar dacă la salon vânzările nu au fost spectaculoase, reprezentanţii celui mai mare importator de autoturisme de la noi, Porsche România, susţin că SIAB este în primul rând un prilej de campanie.
„Există potenţiali clienţi care au aşteptat deschiderea SIAB-ului pentru a-şi alege definitiv modelul şi marca dorite. Cu siguranţă, amânarea deciziei de cumpărare se va oglindi în vânzările din lunile octombrie şi noiembrie“, ne-a declarat Matei Albulescu, director marca Volkswagen. 48 de premiere naţionale, 300.000 de vizitatori În acelaşi timp, reprezentanţii Seat califică SIAB-ul drept un eveniment de imagine, al cărui efect se simte în câteva săptămâni. „Până la sfârşitul anului vom vinde peste 3.000 de unităţi prin dealerii noştri din toată ţara“, ne-au declarat reprezentanţii Seat.
Vânzările Skoda sunt deja peste nivelul aşteptărilor, aproximativ 200 de Octavia, 200 de Octavia Tour şi 100 de Fabia Nouă, săptămânal. În cazul Volkswagen, vânzările se bazează pe cinci modele de volum, care realizează mai mult de 80%: Polo, Golf, Passat, Jetta, Touareg.
În primele nouă luni ale acestui an, Volkswagen a vândut deja 17.052 autoturisme, cu 56% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Pentru marca premium Audi, vânză rile în perioada salonului au fost de peste 800.000 de euro. Cele zece zile de SIAB se pot rezuma în aproape 50 de premiere naţionale, o premieră mondială - Logan Pick-Up - şi un număr-record de vizitatori. Potrivit datelor companiei organizatoare, AMC APIA Expo, în primele cinci zile de salon s-au înregistrat peste 120.000 de vizitatori. Între lansările în premieră naţională se numără SUV-urile Volkswagen Tiguan sau Volvo XC60, modelele din clasa mini Chevrolet Aveo, Fiat 500, Mazda 2, Mini Clubman, Nissan Note sau Skoda Fabia Kombi sau din segmentul compact Seria 1 coupe de la BMW sau Hyundai i30.