Potrivit studiului, dintr-o medie de 4,5 activităţi derulate pe internet, 4,2 sunt pentru informare, comunicare şi amuzament, un număr foarte redus de utilizatori accesând internetul pentru tranzacţii.

Totodată, doar 3% dintre români fac plăţi online cu cardul, faţă de 9% în Austria. Şi numai 1,6% dintre concetăţenii noştri efectuează plăţi de pe telefonul mobil, faţă de 29% în Austria.

Totodată, doar 3% au achiziţionat un serviciu financiar prin intermediul internetului.

Deşi, la nivel global, există o tendinţă de creştere a utilizării serviciilor bancare pe internet, România are una dintre cele mai mici rate de penetrare din regiune: 4%, faţă de 42% în Cehia, 34% în Austria sau 13% în Croaţia. Numai Bulgaria se află în urma noastră la acest capitol, cu 2% penetrare.

De ce românii nu plătesc pe net

"În orice domeniu, nivelul scăzut de familiarizare cu tehnologii noi îngreunează adoptarea lor, iar serviciile financiare online nu fac excepţie. Chiar mai mult, în cazul lor temerile care îi împiedică pe consumatori să încerce să facă plăţi sau să cumpere produse financiare online sunt mai mari decât în cazul altor servicii noi, pentru că riscul unor pierderi este perceput mai acut. În plus, mulţi români nu au găsit încă o motivaţie suficient de relevantă care să îi facă să se informeze mai mult şi să facă primul pas", declară Anca Zamfirescu, senior research consultant, expert în piaţa financiar-bancară la GfK România.

Reprezentanţii GfK spun că, în România, există suficient de mult loc pentru dezvoltarea serviciilor financiare digitale. Asta în special în condiţiile în care utilizarea telefonului mobil se află în plin avânt, dar este folosit în principal pentru comunicare şi distracţie.

Peste jumătate dintre români folosesc internetul săptămânal, 80% folosesc telefonul mobil, iar 13% au smart phone.

Mai mult, aproape o treime se declară entuziaşti ai noilor tehnologii, iar altă treime sunt deschişi spre adoptarea acestora.