Revolutia IKEA a inceput

Revolutia IKEA a inceput

Incepand de luni, cataloagele celui mai mare retailer de mobila din lume le vor schimba romanilor conceptiile despre modul de cumparare si amenajare interioara.

S-a vorbit mult in ultimul timp despre IKEA si poate ca unii au reusit deja sa rasfoiasca catalogul lansat cu o saptamana in urma. Deschiderea primul magazin IKEA din Romania este un eveniment extrem de important pentru piata amenajarilor interioare de la noi, care va suferi curand schimbari semnificative.

In primul rand pentru ca IKEA inseamna o adevarata filosofie de reducere a costurilor de productie, transport si distributie si in al doilea rand pentru ca scopul lor este sa aiba preturi accesibile pentru cat mai multi oameni.

Cornel Oprisan, director de retail al IKEA Romania, spune ca pentru primul an se asteapta la 2,5 milioane de vizitatori si la vanzari de 50 de milioane de euro. Si asta investind 25 de milioane de dolari in primul magazin. Drept comparatie, la sfarsitul anului trecut, vanzarile de mobilier pe intreaga piata interna au fost de circa 560 de milioane de euro.

Unde se vor vedea diferentele

> Catalogul nu are preturi promotionale si nu se gaseste doar la magazin. Este anual, are aproximativ 300 de pagini si este livrat la usa fiecarei locuinte. Daca nu esti acasa, il gasesti la intoarcere, agatat in clanta usii sau in poarta. Va fi distribuit in 860.000 de exemplare familiilor din Bucuresti, Pitesti, Targoviste, Urziceni, Ploiesti si, mergand pe DN1, pana la Comarnic.

> Fiecare client trebuie sa se implice, deoarece numai astfel se pot reduce costurile si, implicit, preturile produselor IKEA. Treaba ta este sa consulti catalogul acasa, sa ridici singur produsele din departamentul de autoservire al magazinului, sa le transporti cu masina proprie (datorita pachetelor plate este suficient un autoturism obisnuit) si sa le ansamblezi apoi acasa, folosind instructiunile clare care insotesc produsele. In ajutor iti vor veni carnetelul si creionul puse la dispotie la intrarea in magazin si eticheta care cuprinde inclusiv informatii despre locul in care se afla produsul respectiv in departamentul de autoservire. 

> In magazin totul se incearca. Chiar daca este vorba de o saltea, poti sa te trantesti pe ea de cate ori vrei pentru a-i testa rezistenta.

> IKEA nu practica reduceri si oferte promotionale la deschiderea magazinelor. Cu alte cuvinte nu trebuie sa te ingramadesti la poarta magazinului in ziua in care se deschide pentru a putea cumpara un produs aflat la promotie. Preturile din catalog cuprind TVA si sunt valabile pe aceeasi perioada ca si catalogul, mai exact pana pe 31 august 2007. La aceasta data va aparea un nou catalog IKEA, valabil pana in august 2008. 

> In magazinul din Bucuresti nu vor fi produse de calitate mai slaba, fabricate special pentru tarile din Europa de Est. Calitatea IKEA este aceeasi pentru toti. Produsele sunt fabricate in locatii din toata lumea si distribuite apoi in toate cele 237 de magazine.  

In Romania

Primul magazin IKEA este in Baneasa 

Primul magazin din Romania este la Bucuresti, situat in zona comerciala Baneasa, are o suprafata de 26.000 metri patrati, doua etaje si va oferi consumatorilor 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei. Magazinul va fi aprovizionat in proportie de 10a cu articole din ceramica si textile de la furnizori din Romania si va cuprinde un showroom de mobila, un departament de accesorii si decoratiuni, o zona de joaca pentru copii si un restaurant in care se pot manca la preturi rezonabile incluziv specialitati culinare suedeze.

Ne puteți urmări și pe Google News