În cazul Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) se vrea o concediere masivă, mai ales din zona de exploatare, reparaţii şi din aparatul de conducere. Din cei aproximativ 11.000 de angajaţi, ar urma ca 4.500 să fie concediaţi. "RATB, în calitate de angajator, nu are nicio politică privind personalul, face angajări nejustificate, pe criterii politice. Posturile sunt supraaglomerate. S-au dublat, şi chiar triplat, posturile de şefi de serviciu, de directori adjuncţi", se precizează într-un raport semnat de liderii de sindicat ai angajaţilor Regiei, care ameninţă cu proteste. Reprezentanţii RATB susţin, însă, că disponibilizările se fac pe motiv că Regia nu este profitabilă. Ei sunt contrazişi de consilierul general al Capitalei, Cristinel Deaconescu, membru în Comisia de Transport, care susţine că RATB a fost pe profit anul trecut.
La RADET se vor da între 8 şi 40 de salarii
Cert este că angajaţii RATB nu vor pleca acasă cu mâna goală. Ei vor primi compensatorii: între 5 şi 13 salarii medii, în funcţie de vechime. Salariul mediu la RATB este de 2.500 de lei.
La Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice (RADET) s-ar putea da între opt şi 40 de salarii compensatorii şi acţiuni la RADET pentru cei care rămân. Sindicatele au fost deja de acord, iar acum se caută investitori.
Din cei aproximativ 4.300 de angajaţi, vor mai rămâne 2.000. Cum leafa medie este de 1.870 de lei, fiecare concediat cu vechime va primi între 15.000 şi 17.000 de euro. La ultima şedinţă a CGMB, viceprimarul Marcel Nicolaescu a recunoscut, fără să vrea, că PNL şi PSD şi-au împărţit regiile: "RADET este subordonat PNL".
În replică, liderii de sindicat ai angajaţilor RADET-ului susţin că nu au participat la nicio discuţie privind concedierea unor angajaţi RADET şi că în Regie s-a făcut „restructurare”. „Suntem aproximativ 3.500 de angajaţi, nu putem funcţiona cu 2.000”, au explicat liderii, care au precizat că nu vor fi deacord cu restructurări.
Angajaţii RATB ameninţă cu greve
În timp ce mai marii Capitalei se gândesc cum să eficientizeze instituţiile care asigură transportul în comun şi energia termică livrată în Capitală, angajaţii şi liderii sindicali ai RATB ameninţă cu proteste.
Potrivit acestora, dacă se vor face concedieri "pe criterii politice", şoferii şi vatmanii nu vor mai merge pe traseu. Pe de altă parte, liderii sindicali de la RADET spun că totul depinde de investitorul care va prelua Regia, precizând că cei care îşi vor pierde locul de muncă vor avea facilitatea de a a-şi înfiinţa o firmă, prin intermediul căreia vor putea încheia contracte de servicii cu RADET. Asta, pe lângă compensatoriile pe care ar urma să le primească.
CITIŢI ŞI:

  • Achiziţii de lux la RATB. Vezi cum şi-au bătut joc de bani mai marii Regiei
  • RATB a fost furat şi de angajaţi, şi de călători