Evenimentul Zilei > Actualitate > Puncte negre pe drumurile din Banat
Puncte negre pe drumurile din Banat

Puncte negre pe drumurile din Banat

Viteza şi depăşirile imprudente sunt principalele cauze ale accidentelor cu victime de pe drumurile din judeţul Timiş.

Judeţul Timiş se află pe locul al treilea în România după numărul de accidente rutiere grave şi al numărului de morţi pe şosele, în anul 2007, conform datelor furnizate de Poliţia Rutieră. Inspectorul principal de poliţie Florin Bolbos, şeful Poliţiei Rutiere Timiş, spune că viteza şi neatenţia la depăşire sunt cauzele principale care au dus la producerea celor mai multe accidente în zonă.

Două curbe extrem de periculoase

Cel mai periculos drum este DN 69 Timişoara-Arad, cea mai circulată şosea din regiune, denumită şi „Şoseaua morţii“. Principala problemă este traficul este extrem de încărcat, cu valori specifice unei autostrăzi pe un drum cu o bandă pe sens. Drumul fiind foarte bun, şoferii sunt tentaţi să conducă cu viteze mari şi intră în depăşiri foarte riscante. Cinci persoane au murit aici în anul 2007.

Poliţiştii au identifiat două curbe peciuloase cu mari probleme pe DN 69. Prima se află în zona localităţii Orţişoara, la kilometrul 7. „Aici, şoferii sunt furaţi de curbă pentru că nu pare atât de periculoasă. Vin cu viteză foarte mare şi, când realizează că nu pot controla maşina, este deja prea târziu“, explică inspectorul principal de poliţie Florin Bolbos, şeful Poliţiei Rutiere Timiş.

Ultimul accident s-a produs pe 31 ianuarie 2008, când un BMW a intrat cu 150 de kilometri la oră în curbă, a derapat pe marginea cu nisip a şoselei, a ajuns pe contrasens, apoi a intrat într-un pom. Patru persoane şi-au pierdut atunci viaţa.

La kilometrul 9 se află a doua curbă a morţii. „Este o curbă la dreapta cu pod şi vizibilitate redusă de un pâlc de copaci. Viteza excesivă cu care este abordată această curbă este cauza accidentelor. Îi fură curba“, mai spune Bolbos.

Record negru

Cele mai multe accidente mortale s-au înregistrat însă pe DN 6 Cenad-Timişoara, lung de aproape 90 de kilometri. Numai în anul 2007, pe această şosea s-au înregistrat 34 de accidente grave, soldate cu 21 de morţi şi 24 de răniţi grav. Principala cauză a accidentelor este viteza excesivă cu care sunt abordate curbele periculoase de pe traseu. Zona în care au avut loc cele mai multe accidente este o curbă dublă care se află la intrarea în localitatea Şandra.

O situaţie aparte este pe DN 59, în zona localităţii Pădureni, unde, pe o porţiune de drum drept, se produc accidente grave din cauză că şoferii care vin de pe un drum judeţean nu se asigură la intrarea pe drumul naţional şi sunt izbiţi de maşinile care circulă cu viteză excesivă. Numai în anul 2007, aici au avut loc două accidente soldate cu 3 morţi şi 2 răniţi grav.

Există şi zone aparte, atipice, spun poliţiştii. De exemplu, DE 70, aflat la ieşirea din Timişoara, spre aeroport. „Aici s-au produs accidente grave din cauza şoferilor care, ieşind de la societăţile comerciale din zonă, realizau manevra de întoarcere fără să se asigure“, explică inspectorul Bolbos.

Poliţiştii au găsit însă o soluţie datorită căreia, din vara anului trecut, nu s-au mai produs accidente grave în zonă: au instalat panouri din beton care despart cele două sensuri de circulaţie, astfel încât şoferilor le este imposibil să mai treacă de pe un sens de mers pe altul.

BANATUL MONTAN

Căruţele, pericol public

Comsiarul-şef de poliţie Valentin Homescu spune că, în zona Banatului montan din judeţul Caraş-Severin, cele mai grave accidente sunt produse de prezenţa căruţelor nesemnalizate. Cele mai periculoase locuri se află între Caransebeş şi Herculane, în zona Oravi- ţa-Anina şi zona Reşiţa-Caransebeş. Situaţia este agravată de faptul că poliţiile rurale şi cea rutieră nu iau măsuri împotriva căruţaşilor, aceştia fiind lăsaţi să circule nestingheriţi, pe timp de noapte, fără a avea semnalizarea elementară impusă de lege.


Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: