Protecţie 4x4

Protecţie 4x4

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI te protejează de surprize neplăcut.

Dintre mărcile care făceau odată mândria spaţiului comunist est-european, Skoda a suferit cea mai puternică schimbare. Dintr-o maşină populară, a ajuns să fie deschizătoare de drumuri în marele concern Volkswagen. Constructorul ceh a prezentat la ediţia din acest an a Salonului de la Geneva noua generaţie Superb, primul model din cadrul grupului VW echipat cu faruri adaptive.

Octavia se situează imediat sub Superb în ierarhia produselor Skoda, iar versiunea Scout, pe care am testat-o recent, poate fi considerată vârful său de gamă. Păstrând proporţiile, Scout te trimite cu gândul la Audi A6 Allroad sau la Volvo XC70.

Toate aceste modele sunt derivate din câte un break al firmelor respective asupra căruia s-a intervenit pentru a-l face cât mai capabil pentru incursiuni pe drumuri neamenajate.

Scout are, aşadar, la bază, Octavia 4x4. Cehii au mărit garda la sol (cu 1,7 centimetri) şi au împresurat cele mai expuse părţi ale maşinii cu apărătoare şi scuturi. Rezultatul este unul neaşteptat de satisfăcător din punct de vedere estetic, Scout-ul fiind o apariţie de luat în seamă pe şosea. Transformarea se dovedeşte utilă şi pe un drum forestier (şi, evident, pe străzile diabolice din oraşe), acolo unde suspensia mai elastică şi „veşmântul“ suplimentar de plastic şi aluminiu protejează nervii şi investiţia şoferului.

Am condus versiunea echipată cu motorul 2.0 TDI de 140 de cai-putere. Tracţiunea integrală transmite, în mod curent, cuplul motor punţii faţă. Pierderea aderenţei aduce imediat redistribuirea acestuia către roţile posterioare. Graţie binomului motortransmisie, Scout dovedeşte o ţinută de drum sigură şi se descurcă fără probleme în teren uşor accidentat.

Confortul la volan este mulţumitor, ca şi spaţiul oferit pasagerilor şi bagajelor acestora. Consumul obţinut în test completează perfect lista de calităţi ale maşinii.

Ne puteți urmări și pe Google News