Polițe CASCO făcute degeaba

Polițe CASCO făcute degeaba

După ce un bucureștean și-a avariat într-o groapă mașina asigurată full CASCO, firma asigurătoare refuză să-i plătească daunele, susținând că nu i-au fost reclamate defecțiunile.

Problemele lui Marius Iancu au început din toamna anului trecut, când a avut ghinionul să nimerească cu mașina aproape nouă într-una dintre numeroasele gropi ale Capitalei. În urma accidentului, au fost avariate roata din stânga-față a mașinii și caseta de direcție. Firma la care avea asigurarea full CASCO a plătit doar pentru problemele la roată, susținând că cele de la direcție nu i-au fost reclamate. Așa că bărbatul stă de luni întregi fără mașină, fără să se întrevadă vreo portiță de rezolvare a conflictului. Taxă de 200 de euro pentru deschiderea dosarelor Bucureșteanul Marius Iancu susține că, după accidentul din toamnă, a mers la centrul de daune al Omniasig de pe Calea Griviței, unde a deschis două dosare: unul pentru caseta de direcție și al doilea pentru câteva zgârieturi în parcare. „Mașina nu putea fi mișcată pe roțile ei deoarece avea probleme la sistemul de direcție și nici roata avariată nu permitea acest lucru, așa că am înlocuit roata «strâmbă» pentru a putea să o duc la centrul de daune. Au deschis dosarele și am plătit 100 de euro pentru fiecare”, povestește Marius Iancu.

Programarea la service-ul MHS Motors s-a făcut pentru 4 noiembrie. Abia pe 28 decembrie a fost chemat să ridice mașina. A constatat că nu i se verificase sistemul de direcție și că era imposibil ca automobilul să circule pe roțile lui, așa că a refuzat să îl ridice și a cerut redeschiderea dosarului. „Am sunat la Omniasig să întreb care este procedura pentru astfel de cazuri și am primit următorul răspuns: «Ne pare rău, sunt puține șanse să obțineți vreo despăgubire. Există totuși o speranță, însă avem nevoie de un formular special de la service»”, își amintește bărbatul. Doar instanța poate rezolva conflictul

Bucureșteanul susține că a trimis zeci de e-mailuri și sute de telefoane și că devenise un „corespondent” între Omniasig și service-ul MHS Motors. După ceva timp în care asigurătorul tot cerea anumite hârtii pe care service-ul nu le putea oferi, bărbatul spune că a primit un telefon de la reprezentantul Omniasig care l-a sfătuit să facă o plângere în care să ceară o expertiză tehnică și un număr de înregistrare și astfel i se va rezolva problema.

„Domnul de la Omniasig, Călin Chindea, îmi tot spunea că șefii nu mai vor să dea casete de direcție pentru că s-au dat prea multe și că el nu are nicio vină. Am primit un răspuns în ianuarie tot de la acest domn care mi-a spus că șefii lui nu vor să plătească un expert pentru că le este frică să nu plătească și dauna, și expertul, așa că va veni el la service să vadă mașina”, afirmă Marius Iancu.

Nu a venit însă să vadă nimeni mașina, iar ultimul răspuns primit de la Omniasig a fost: „Totul depinde de șefii care sunt plecați în concediu”. Pentru că mașina este cumpărată pe firmă, Oficiul pentru Protecția Consumatorilor nu poate interveni. „Prin urmare, rezolvarea problemei ar putea veni de la instanța de judecată”, spun repre zentanții Asociației pentru Protecția Consumatorilor din România.

„Omniasig a acționat corect și echidistant”

În replică, reprezentanții companiei Omniasig spun că asiguratul s-a prezentat la constatare cu două acte de la poliție și a deschis două dosare de daună, unul pentru zgârieturi în parcare și altul pentru o anvelopă și o jantă avariate într-o groapă. „După constatare, mașina a fost prezentată la service, de unde s-a eliberat o factură pro forma pentru înlocuirea jantei, a cauciucului și pentru efectuarea unei geometrii. În urma efectuării geometriei, service-ul nu a înaintat către Omniasig nicio cerere de reconstatare pentru alte piese. S-a dat acceptul de plată, iar după efectuarea reparațiilor, clientul a ridicat mașina. A revenit după o vreme în service, acuzând proasta funcționare a casetei de direcție și dând vina pe accidentul în care s-au avariat janta și anvelopa”, spune Mădălina Constantin, PR al Omniasig.

Aceasta mai spune că de la Omniasig s-a prezentat imediat în service o comisie formată din inspectorii coordonatori și șeful serviciu Gruics Milan. „Comisia a constatat un ușor joc la caseta de direcție, dar, ținând cont că piesele aflate între janta avariată și casetă nu au fost afectate, iar în urma efectuării geometriei roților nu s-au constatat defecțiuni, comisia a concluzionat că defecțiunile semnalate la caseta de direcție nu se datorează evenimentului asigurat”, afirmă Mădălina Constantin, care crede că Omniasig a acționat corect și echidistant în această situație.

RECLAMAȚII ÎN LANȚ

„Euroasig refuză să-mi dea înapoi 2.000 de lei”

Cazurile în care români asigurați full CASCO rămân în pagubă nu sunt puține. Într-o astfel de situație se află și Dumitru Băsălău, din Capitală, care a avut CASCO la firma Euroasig. „Mi s-a spart un geam de la mașină, iar înlocuirea acestuia m-a costat 2.000 de lei. Am plătit din buzunar acești bani, iar firma de asigurări refuză să-mi înapoieze banii de mai bine de jumătate de an”, povestește bucureșteanul. Pentru că firma Euroasig a intrat în faliment, recuperarea banilor este extrem de dificilă. Specialiștii în domeniu spun că pentru a obliga firma asigurătoare să-și respecte contractul, cel păgubit are la îndemână cel puțin două căi. „În primul rând, consumatorul ar trebui să se adreseze Oficiului Municipal pentru Protecția Consumatorilor București. Dacă nici după acest pas nu va ajunge la rezultatul scontat, poate să inițieze o acțiune în instanță împotriva firmei de asigurări”, este de părere Mihai Titichi, șef serviciu juridic al Asociației pentru Protecția Consumatorilor din România.

În sprijinul cititorilor În fiecare miercuri, veți putea citi în pagina de protecție a consumatorului povești ale românilor care au fost înșelați și soluții la problemele lor. Puteți adresa întrebări și reclama abuzuri la consumator@evz.ro sau la numărul 021.202.2000.

Ne puteți urmări și pe Google News