La cea mai recenta sesiune a testelor de siguranta a participat si Mini Cooper - notat cu calificativ maxim in ceea ce priveste protectia pasagerilor.
Peugeot 207 CC si Mini Cooper au obtinut cinci stele la cele mai recente teste Euro NCAP. Cele doua autoturisme evaluate au dovedit protectie deplina pentru pasageri, dar au schiopatat la capitolul siguranta pietonilor.
Dupa Renault si Saab
Modelul Peugeot 207 CC a fost notat cu cinci stele la capitolul siguranta pasagerilor, devenind a treia decapotabila cu rezultat ideal dupa Renault Megane CC si Saab 9-3 Convertible.
Masina testata a fost dotata cu multiple sisteme de protectie. De la airbaguri frontale, airbaguri pentru protectia toracelui si a capului pentru sofer si ocupantul locului din dreapta, pana la airbagul pentru protectia genunchilor soferului. Prezenta acestuia din urma, corelata cu centura de siguranta pre-tensionata, a scazut riscul de leziune a picioarelor celui de la volan, in cazul unui impact frontal.
Totusi, in timpul testului, s-a constatat insuficienta presiunii airbagului frontal din partea soferului. Din aceasta cauza, capul se poate apropia riscant de mult de volan. Sistemele de siguranta activa care au echipat modelul testat: ABS si AFU (asistenta la franarea de urgenta).
207 CC a obtinut doar doua stele din patru la testul pentru siguranta pietonilor. A doua masina testata a fost noul Mini Cooper. Dimensiunile reduse nu mai constituie de mult un impediment pentru o protectie corecta oferita pasagerilor, astfel incat citadina britanica s-a alaturat modelelor de clasa mica notate cu cinci stele la acest capitol. Masina a mai obtinut doua stele pentru protectia pietonilor si trei (din cinci) pentru cea a copiiilor.
Modelul supus evaluarii a fost dotat cu airbaguri frontale pentru sofer si pasager, airbaguri laterale si airbaguri-cortina pentru protectia capului, centuri de siguranta pre-tensionate si cu limitator de sarcina. Intre sistemele de siguranta activa prezente s-au numarat ABS si BAS (asistenta la franarea de urgenta).
Rezultatul optim obtinut la testul pentru protectia pasagerilor nu a impiedicat comisia de evaluare sa formuleze anumite obiectii legate de siguranta soferului si a pasagerului din dreapta. In cazul unui impact frontal, elemente din structura bordului pot provoca rani la nivelul picioarelor.