Parcare în centru limitată la două ore şi supermarketuri în afara oraşului
- Adam Popescu
- 13 ianuarie 2009, 02:00
Obligarea tuturor constructorilor să facă locuri de parcare pentru maşini şi biciclete, aferente imobilelor pe care le dezvoltă, interzicerea staţionării mai mult de două ore cu maşina în inelul central al oraşului sau interzicerea construirii de supermarketuri în acelaşi perimetru.
Acestea sunt câteva dintre propunerile pe care un grup de organizaţii neguvernamentale i le face azi primarului general Sorin Oprescu.
ONG-urile au iniţiat, în campania electorală, un act ce stipulează măsuri urgente pentru reabilitarea structurii Capitalei. Acest act, denumit „Pactul pentru Bucureşti“, a fost semnat de majoritatea consilierilor locali, precum şi de foştii candidaţi la primărie, printre care şi primarul actual Oprescu. Acum, ONG-urile merg la primărie şi-i cer edilului să-şi respecte semnătura dată în campanie şi să treacă prin consiliu propunerile societăţii civile. Acestea sunt editate chiar în formatul unor hotărâri de consiliu, au termene de implementare şi amenzi pentru nerespectarea lor. Rămâne doar să fie votate de consilieri.
Iată care sunt câteva dintre propunerile ONG-urilor:
-
În atribuirea oricărei lucrări de amenajare a teritoriului sau urbanism din Bucureşti, care implică fonduri publice, terenuri sau imobile publice sau este de interes public, autoritatea contractantă are obligaţia de a organiza un concurs de soluţii. Caietul de sarcini trebuie să aibă avizul Registrului Urbaniştilor din România. De asemenea, în atribuirea unei lucrări peisagistice va fi nevoie de avizul Facultăţii de Horticultură a Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară. Orice lucrare de arhitectură ce implică fonduri publice trebuie să aibă avizul Ordinului Arhitecţilor din România.
Interzis afişajul pe clădiri
- Se interzice afişajul publicitar pe pereţii exteriori ai imobilelor din Bucureşti. Excepţie fac cele aflate deja în contract sau materialele care fac reclamă societăţilor cu sediul în respectivul imobil. Amenzile pentru nerespectarea acestei decizii ar fi cuprinse între 1.000 şi 50.000 de lei.
-
Începând cu 1 iunie 2010, staţionarea vehiculelor în interiorul inelului principal de circulaţie (Bd. Nicolae Titulescu, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Ştefan cel Mare, Şos. Mihai Bravu, Calea Văcăreştilor, Şos. Olteniţei, Şos. Viilor, Str. Progresului, Bd. Geniului, Şos. Grozăveşti, Şos. Orhideelor, Bd. Nicolae Titulescu) al Capitalei, de luni până vineri, în intervalul orar 8.00-20.00, în locuri de parcare amenajate sau neamenajate, este limitată la 2 ore. Excepţie fac vehiculele rezidenţilor din zonă.
600.000 de arbori plantaţi până în 2012
- Contractele de concesiune, închiriere, administrare şi de colectare a taxelor pentru terenuri aparţinând domeniului public folosite ca parcări vor fi atribuite exclusiv prin licitaţie publică anuală, fără posibilitatea prelungirii automate. Excepţie fac, totuşi, contractele în derulare, cazul celebrei Dalli, care administrează parcările publice din oraş.
- Direcţia Protecţia Mediului şi Educaţie Eco-Civică şi Direcţia Buget a Primăriei Capitalei vor prezenta, până la 1 iunie 2009, un plan de măsuri pentru plantarea a 600.000 de arbori de aliniament, până la 1 iunie 2012.
- Site-ul Primăriei Capitalei şi cele ale primăriilor de sector vor avea, pâna la 1 iunie 2009, o pagină dedicată reclamaţiilor şi sancţiunilor pentru funcţionarii primăriei.
REGULĂ
Nici o casă fără loc de parcare
Hotărârea 66/2006 a Consiliului General va fi completată astfel încât să prevadă noi obligativităţi pentru constructorii de birouri şi locuinţe din oraş. Aceştia trebuie să amenajeze un loc de parcare pentru maşină şi două pentru bicicletă la o locuinţă/apartament de 100 de mp. Locurile de parcare se dublează pentru suprafeţe mai mari de 100 de mp. În cazul construcţiilor destinate comerţului, se va cere un loc pentru maşină şi două pentru biciclete la fiecare 20 de mp construiţi.
Construcţiile noi sunt propuse a se realiza în afara inelului de circulaţie, iar nerespectarea normelor de parcări aferente se va sancţiona cu o taxă de 10.000 de euro pentru fiecare loc de parcare pentru autoturim nerealizat şi 2000 de euro/loc de parcare de bicicletă. Fondul constituit ar urma să fie folosit la construcţia de parcaje publice. Se va interzice şi amplasarea de centre comerciale cu suprafaţa mai mare de 2.500 metri pătraţi în interiorul inelului principal de circulaţie al Bucureştiului.