Pandemia de coronavirus a schimbat radical obiceiurile alimentare ale oamenilor. Un studiu făcut de Departamentul pentru Agricultură al Statelor Unite a scos la iveală lucruri surprinzătoare. Concluzia a fost că după izbucnirea epidemiei de cornavirus, oamenii și-au schimbat obiceiurile de a cumpăra anumite produse.

De exemplu, susține studiul citat, oamenii nu mai cumpără așa de multă carne, ci înlocuitorii de carne, soia sau tofu. La acest capitol s-a înregistrat o creștere de 22 la sută. Și vânzările de carne procesată sau fructele de mare au crescut, dar nu așa de mult cum și-ar fi dorit procesatorii. La acest capitol, creșterea a a fost de nouă la sută, valoarea celor 151.600 de tone vândute, fiind de 151.600 de tone.

„Vânzările de înlocuitori de carne sub formă congelată și păsări de curte congelate, carne roșie și fructe de mare sunt cătate. De asemenea, determinate de cererea de produse convenabile care se aliniază unui stil de viață sănătos. Carnea procesată, refrigerată, rămâne cel mai bine vândut produs procesat atât valoric cât și în volum. Aceste produse fac mult timp parte din gastronomia României și includ produse precum salam, cârnați, hot dog, șuncă, afumături și slănină”, se menționează în studiul citat.

Ce s-a cumpărat odată cu pandemia de coronavirus 

Specialiștii vorbesc și despre faptul că oamenii preferă să cumpere produse ambalate, cu perioadă mare de valabilitate. La mare căutare sunt condimentele și supele gata preparate. Pe de altă parte, concluzia studiului citat se referă și la faptul că oamenii vor să cunsume alimente mai sănătoase.

„COVID-19 îi împinge pe consumatori să se schimbe și mai rapid. Se așteaptă ca tendința actuală de a consuma alimente sănătoase să continue, în timp ce produsele artizanale, în general, vor continua să fie percepute ca fiind de calitate superioară. Preocupările permanente privind COVID și igiena sunt susceptibile să stimuleze un consum mai mare de alimente ambalate, chiar dacă aceste produse sunt percepute ca fiind mai puțin sănătoase. Sensibilitatea la creșterea prețurilor în rândul consumatorilor va prezenta probabil oportunități suplimentare de creștere pentru mărcile private”.

Fructele, la mare căutare

Departamantul pentru Agricultură al SUA mai susține că în anul 2020,  fructele și legumele s-au cumpărat mai mult. Vânzarea cu amănuntul a crescut cu 12%, suma totală fiind de 192,1 milioane de dolari.

„Vânzările de fructe și legume procesate au fost, de asemenea, stimulate de stocarea și creșterea gătitului casnic urmare a restricțiilor de circulație generate de COVID. Vânzările au ajuns la 87.100 de tone în 2020″, spun analiștii USDA.