Acest transfer a avut loc pentru a putea fi folosite mai multe echipe care să lucreze cu autospeciala cumpărată de Primăria Sibiu în 2009, având în vedere că actualele normative interzic angajări de personal.

Investiţie amortizată în două luni

La o lună după transferul activităţii, reprezentanţii Primăriei Sibiu au prezentat un prim bilanţ: 267 de maşini ridicate într-o lună şi 159.000 de lei colectaţi din amenzi, în condiţiile în care autospeciala folosită pentru aceste operaţiuni a costat 387.000 de lei. Anul trecut, în aceeaşi perioadă, se ridicau zilnic, în medie, două maşini, iar valoarea amenzilor încasate era de 873 de lei.
Autorităţil locale spun că au în plan achiziţionarea unei noi autospeciale de ridicat maşini şi chiar introducerea turei de noapte. "Îi sfătuiesc pe sibieni să parcheze numai în locurile permise. Activitatea de ridicare a maşinilor va continua – cei care circulă şi parchează regulamentar vor fi mulţumiţi. În măsura în care vom reuşi, vom achiziţiona şi a doua maşină. Asta dacă nu e nevoie de bani în altă parte", susţine primarul Sibiului, Klaus Johannis.

Parcarea pe trotuar, cea mai frecventă neregulă

Din cele 276 de autoturisme găsite parcate neregulamentar şi ridicate de la începutul lui aprilie şi până la începutul lunii mai, 82 erau parcate pe trotuar, 55 staţionau pe locurile destinate taximetrelor, iar 37 au fost ridicate de pe locurile pentru persoanele cu handicap.
Restul de autovehicule ridicate erau parcate pe zone verzi, în locurile destinate autocarelor sau transportului în comun, blocau hidranţii, căile de acces sau erau expuse spre vânzare pe domeniul public, informează reprezentanţii administraţiei publice.
Potrivit unei hotărâri a Consiliului Local Sibiu de acum doi ani, şoferul a cărei maşină este ridicată trebuie să plătească o taxă de ridicare de 150 de lei şi una de transport tot de 150 de lei. Pentru fiecare zi de depozitare taxa ajunge la 200 de lei. La aceste sume se adaugă şi amenda pentru contravenţia constatată.