Romanii isi cumpara o noua masina de spalat aproximativ o data la cinci ani. Cu peste zece ani in urma, in 1995, o familie de romani decidea sa-si ia o masina de spalat o data la opt-noua ani, potrivit lui Eugen Paturan, country manager al Indesit Company.

„Preturile acestor produse au coborat foarte mult din 1995 pana in 2007, a crescut puterea de cumparare, iar oamenii doresc si isi permit sa schimbe un produs pe care il considera uzat moral. Acesti factori, alaturi de consumul energetic redus al aparatelor moderne, isi pun amprenta pe decizia de cumparare a consumatorilor”, ne-a declarat reprezentantul Indesit Company.

Cele mai cumparate masini de spalat provin de la Indesit (peste 30%), urmate de cele produse de Whirlpool si Arctic. Designul preferat de romani in privinta masinilor de spalat este masina cu incarcare frontala, care permite consumatorului sa vada ce se petrece in interiorul hubloului.

75% dintre cumparatori aleg acest tip de aparat. Restul de 25% prefera masina cu incarcare pe sus, de obicei din cauza lipsei spatiului din baie, acest tip de masina de spalat fiind mai ingusta, potrivit lui Eugen Paturan.

Preturi neschimbate

Speriati de previziunile pesimiste vehiculate in prima jumatate a anului trecut privind scaderea vanzarilor de electrocasnice, producatorii au „agresat” consumatorii cu promotii bazate pe reduceri semnificative. Astfel, volumul pietei de electrocasnice a urcat, in 2006, cu 3%-5%, iar pretul masinilor de spalat a scazut cu 9%.

A fost o ieftinire pe care nu o vom vedea insa si anul acesta, sustine Eugen Paturan. Chiar daca producatorii vor dori sa reduca scorurile, acestea vor ramane constante din cauza scumpirii materiei prime din care se fabrica produsele electrocasnice pe bursele externe, explica reprezentantul companiei de electrocasnice.

O masina de spalat costa, pe raft, intre 700 si 1.500 de lei. Cumparatorii marcilor Indesit Company vor avea in curand un serviciu nou pe aceasta piata – postgarantia, care adauga inca trei ani celor doi asigurati de garantie.