Evenimentul Zilei > Actualitate > Nu eşti pe Facebook, nu exişti. Cât va mai dura moda Facebook?
Nu eşti pe Facebook, nu exişti. Cât va mai dura moda Facebook?

Nu eşti pe Facebook, nu exişti. Cât va mai dura moda Facebook?

Numărul utilizatorilor români de Facebook a depăşit 3,6 milioane, anunţă Facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor de Facebook în România. Însă unii specialiştii spun că zilele site-ului de socializare îi sunt numărate, din cauza realizării grafice slabe şi a supraevaluării.

Dacă, la începutul lunii mai, Facebook număra 3.272.960 utilizatori în România, pe parcursul ultimei luni, această cifră a crescut constant, ajungând astăzi la 3.617.200.

Astfel, în ultima lună, numărul românilor care au un cont de Facebook a crescut cu peste 344.000.

Aproape o treime dintre utilizatorii care şi-au declarat oraşul la profil (31,95%) sunt din Bucureşti.
Următoarele patru oraşe în top au peste 100.000 de utilizatori de Facebook. Este vorba despre Cluj-Napoca (150.720, adică 5,2% din total), Timişoara (149.280, sau 5,16%), Iaşi (147.560, adică 5,1%) şi Constanţa (110.740, 3,83%).

Topul paginilor româneşti de Facebook

Cei mai mulţi fani pe Facebook îi are cântăreaţa Inna. Pagina ei are peste 2,8 milioane de fani.

Ea este urmată de Akcent, cu aproape 463.000 fani şi de Edward Maya, cu circa 391.000 fani.

Pagina site-ului dedicat artei Creative Monkeyz are aproape 360.000 fani, iar Kiss FM are 328.000 fani. În top 10 se mai regăsesc Radio ZU, Bancuri, Smiley şi Cronica Cârcotaşilor.

Cât va ma dura succesul Facebook?

Dezvoltarea fulminantă a reţelelor de socializare a dus la o supraevaluare a acestora în piaţă. Unii specialişti spun că, în acest moment, se formează o nouă bulă speculativă, asemănătoare celei care a dus la declanşarea crizei financiare, numai că, de data aceasta, în domeniul social media.

În ceea ce priveşte Facebook, deputatul Varujan Pambuccian, fost lider al comisiei de IT&C din Camera Deputaţilor, spune că site-ul are o realizare slabă, însă beneficiază de un marketing şi de o promovare puternice.

Potrivit lui Pambuccian, Facebook a avut o idee foarte bună să se extindă pe partea de jocuri, în acest fel reuşind să supravieţuiască. Totuşi, Facebook, care oferă nişte aplicaţii foarte simple, nu poate lupta cu site-urile specializate de jocuri.

El a declarat, pentru EVZ, că, în viitor, vor avea de pierdut acele reţele de socializare care au un caracter general. La polul opus se situează site-uri precum LinkedIn, care este specializat pe mediul de afaceri şi utilizatorii căruia beneficiază de anumite avantaje în domeniu.

Facebook şi-a anunţat intenţia de a se lista, anul viitor, pe bursă. În prezent, la venituri anuale de 2 miliarde de dolari, reţeaua de socializare este evaluată la 75 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă că este supraevaluată de nu mai puţin de 37,5 ori.