Un proiect supus dezbaterii publice de Primăria sectorului 2 privește stabilirea şi sancţionarea faptelor ce constituie contravenţii, printre cele mai importante modificări aduse fiind majorarea amenzilor minime de la 50 la 500 de lei pentru persoanele fizice care aruncă gunoaie pe jos şi obligarea proprietarilor să anunţe poliţia locală atunci când îşi renovează apartamentele.

Dan Cristian Popescu, viceprimarul sectorului 2, a precizat, pentru Agerpres, că majorarea valorii minime a amenzilor a fost determinată de dorinţa de a-i sancţiona pe cei care aruncă pe stradă gunoi menajer.

„Amenzile sunt limitate prin anumite acte normative, de la nivel naţional sau de la nivelul Capitalei. Noi vrem să majorăm amenzile minime, deoarece există acea prevedere conform căreia orice amendă primeşti poţi să plăteşti în 15 zile jumătate din minim. Deci, degeaba iei o amendă de 2.000 de lei dacă poţi să plăteşti jumătate din minim, adică 50 de lei. Şi atunci am majorat minimumul amenzilor ca să nu mai aibă această posibilitate de scăpare cei care fac lucruri grave, cum ar fi aruncarea gunoiului pe stradă”, a spus el.

Astfel, proiectul prevede amenzi de la 500 la 1.000 de lei pentru persoane fizice şi de la 1.500 la 2.500 de lei pentru persoanele juridice, în cazul încălcării a o serie de prevederi care anterior erau sancţionate cu amenzi de 50 – 100 de lei pentru persoane fizice şi de 100 – 500 de lei pentru persoanele juridice.

Este vorba despre următoarele obligaţii:

* să asigure menţinerea curăţeniei în interiorul şi exteriorul spaţiilor unde îşi desfăşoară activitatea şi care implică accesul publicului, să menţină curate geamurile, vitrinele, firmele de identificare şi trotuarele, după şi înainte de începerea activităţii;

* să asigure îngrijirea spaţiilor verzi, pomilor, florilor şi a altor plantaţii din incinte (şcoli, alte instituţii de educaţie şi cultură, baze sportive şi de agrement, precum şi a celor aferente căilor de acces în incinte, prin toaletarea periodică, curăţare, văruire, stropire);

* să păstreze curăţenia pe străzi, alei, căi de acces în incinte, trotuare, fiind strict interzisă aruncarea (inclusiv din autoturisme aflate din mers) gunoiului de orice fel;

* să nu distrugă sau deterioreze coşurile de gunoi, pubelele sau alte instalaţii amplasate în zonele publice, jardiniere, alte suporturi pentru flori, gărduleţe de protecţie a arborilor, instalaţii ornamentale, zone verzi, mobilier stradal.

Aceleaşi amenzi se aplică şi pentru deţinătorii cu orice titlu de imobile de locuit la curte sau apartament care nu respectă următoarele obligaţii:

* întreţinerea curăţeniei din curţi, grădini, trotuare, terenuri pe care le deţin, prin îndepărtarea gunoaielor, a vegetaţiei necontrolate;
* să asigure identificarea prin numere poştale a imobilelor, inclusiv a terenurilor fără construcţii;
* să întreţină în mod corespunzător împrejmuirile terenurilor şi clădirilor prin înlocuirea panourilor lipsă sau a altor elemente de continuitate, vopsire şi spălare.

Dan Cristian Popescu a precizat că o altă modificare este menită să prevină aruncarea pe domeniul public a deşeurilor provenite din renovarea locuinţelor.
Viceprimarul a subliniat că în cazul în care proprietarii apelează la firma de salubritate costul ridicării acestor deşeuri variază între 50 şi 100 de lei pentru un apartament.

„Mai este o prevedere, o modificare, în baza căreia cetăţenii care îşi renovează apartamentele trebuie să anunţe poliţia locală. De ce facem asta? Pentru că 90% din cei care îşi renovează apartamentele nu fac contract pentru ridicarea deşeurilor generate de renovare şi lasă pe stradă bucăţi de faianţă şi alte lucruri. Oamenii le scot în faţa casei. Când face cineva renovarea apartamentului trebuie să aibă contract cu o firmă de salubritate, pentru ridicarea deşeurilor. Impunem ca toţi cei care îşi fac reparaţii să notifice Poliţia Locală, pentru ca noi să putem verifica dacă au contract sau nu. Faptul că nu notifică constituie o contravenţie”, a spus Dan Cristian Popescu.

Mai exact, proiectul prevede comunicarea de către deţinătorul cu orice titlu al imobilului (apartamente, locuinţe individuale, anexe gospodăreşti, căi de acces, împrejmuiri) a tuturor lucrărilor (de întreţinere, reparaţii, modificări constructive) reprezentantului asociaţiei de proprietari pentru apartamente, iar pentru locuinţe individuale Serviciului Protecţia Mediului din cadrul Poliţiei Locale Sector 2.

Încălcarea acestor norme se sancţionează cu amenzi de la 500 la 1.000 de lei pentru persoanele fizice şi de la 1.000 la 2.500 de lei pentru persoanele juridice.

Proiectul de hotărâre a fost supus dezbaterii publice pe data de 25 iulie şi se află pe site-ul Primăriei sectorului 2 – www.ps2.ro, secţiunea „Consiliul Local” subsecţiunea „Proiecte supuse dezbaterii publice”. Persoanele interesate pot transmite în scris propuneri, sugestii sau contestaţii la sediul Primăriei sectorului 2, str. Chiristigiilor nr. 11 – 13, sector 2, Serviciul Registratură, Relaţii cu Publicul sau pe adresa de email [email protected] până la data de 8 august.

Te-ar putea interesa și: