Alaturi de monstrii americani, la Salonul de la Detroit s-au afirmat si cateva modele produsein afara Statelor Unite.
Seria 3 coupe-cabrio cu hardtop, prezentata separat in sectiunea Auto EVZ, a fost doar unul dintre starurile non-americane ale Salonului Auto de la Detroit, eveniment care isi va inchide portile la sfarsitul acestei saptamani.
La standul Mini a fost agitatie mare cu prilejul lansarii versiunii decapotabile a noii game. Denumita Sidewalk, masina cu acoperis retractabil textil se potriveste cum nu se poate mai bine cu drumurile vesnic insorite din California si Florida, dar si cu verile tot mai incinse din Europa. Vor exista aceleasi trei variante, Mini One, Mini Cooper si Mini Cooper S, cu preturi usor mai mari decat ale hatchback-urilor.
Vestea ca Ford nu va vinde Jaguar a fost dublata (sau sustinuta) de prezentarea musculosului concept XF. Masina a fost primita cu ovatii de critici, care au apreciat indrazneala designerilor englezi de a privi in sfarsit mai mult spre viitor, si doar foarte discret spre trecut. E de asteptat ca urmasul lui S-Type sa intre in productia de serie cu modificari minime fata de masina prezentata cu acest prilej.
Aratosul concept XC60 este un precursor al modelului pregatit de Volvo pentru anul viitor. Constructorul suedez considera ca acesta este primul sau crossover adevarat. Dincolo de incadrarea mai mult sau mai putin stricta, XC60 urmeaza si accelereaza trendul de intinerire a gamei Volvo.
Loviturile asiatice
Una dintre cele mai insolite aparitii de la Detroit a apartinut constructorului chinez Changfeng Motor. Dupa ce producatori mai cunoscuti precum Chery and Geely si-au amanat momentul invadarii pietei americane, Changfeng a profitat si a facut parada cu creatiile sale, majoritatea SUV-uri si pick-up-uri, pe care doreste sa le exporte in SUA in cel mult doi ani.
Kia a prezentat prima creatie a noului sau designer, Peter Schreyer (care a produs si pentru Audi). Conceptul Cue este un crossover atragator, cu solutii tehnice indraznete, care prefigureaza viitoarele modele de serie ale constructorului sud-coreean.
Mitsubishi a venit la Detroit cu prototipul viitorului Evo, dar si cu versiunea mai pamanteana din care este derivat - noul Lancer. Sedanul de serie larga va fi comercializat din aceasta primavara, in timp ce superfortosul Evo urmeaza a fi gata, cel mai probabil, in 2008.
Nici Nissan nu a stat cu mainile in san. Prezent deja pe piata americana cu SUV-uri de mari dimensiuni, constructorul japonez si-a completat oferta cu minionul Rogue (model care, in Europa, se va numi Qashqai).