Microsoft, cel mai mare producător mondial de software, a anunţat că intenţionează să-şi deschidă propriul lanţde magazine, după modelul rivalilor de la Apple, relevă agenţia Reuters.
Compania nu a dat însă detalii despre numărul sau amplasamentele viitoarelor spaţii comerciale. De dezvoltarea diviziei de retail se va ocupa David Porter, transferat de curând de Microsoft de la compania DreamWorks Animation, unde era şeful distribuţiei.
Microsoft a luat decizia să-şi construiască propria reţea de magazine inspirându-se după modelul de succes al Apple, producătorul popularului telefon iPhone sau al playerelor muzicale iPod. Cele peste 200 de magazine stilate, pe care compania le are în întreaga lume, au fost cruciale în ultimii ani în atragerea de clienţi şi în dezvoltarea „cultului“ Apple.
Microsoft produce, la rândul său, o gamă variată de produse, foarte multe lider pe segmentul lor de piaţă. Este vorba despre sistemul de operare Windows, suita software Microsoft Office, playerul muzical Zune sau consola pentru jocuri Xbox.
În construcţia noii divizii de retail, compania este avantajată de prezenţa sa globală.
- Microsoft are circa 90.000 de angajaţi în peste 105 ţări din întreaga lume.
În acest moment, Microsoft îşi vinde produsele prin intermediul partenerilor săi.