Chiar dacă gama Golf se găseşte foarte aproape de momentul schimbului de generaţii, ar fi inoportun ca actualei maşini să i se lipească eticheta de „învechită“. Volkswagen nu numai că s-a jucat cât a putut cu gama de echipări, dar a şi oferit consecvent noi soluţii tehnice pentru modelul său de clasă compactă.

TSI este una dintre ultimele găselniţe ale producătorului german. Cutia de viteze DSG cu şapte trepte este cea mai recentă. Am testat de curând un Golf 1.4 TSI dotat cu noua transmisie pentru a descoperi dacă îngemănarea celor două tehnologii a produs un rezultat pozitiv.

Emisii mai mici

Micul motor de 1.4 litri alimentat cu benzină dezvoltă, în această cea mai mică variantă, 122 de cai-putere. Spre deosebire de versiunile sale mai puternice, care apelează şi la un compresor, supraalimentarea este asigurată în cazul său doar de o turbină.

Noua generaţie a cutiei de viteze DSG are şapte trepte şi două discuri de ambreiaj uscate, pentru o mai bună eficienţă. Asocierea ei cu unitatea 1.4 TSI 122 CP s-a soldat cu scăderea emisiilor de dioxid de carbon cu 10 g/km şi a consumului de benzină cu 0,4 l/100 km.

Cu „a şasea“, prin oraş

În testul nostru, computerul de bord a relevat un consum sensibil superior celui indicat de producător, dar ruta aleasă s-a evidenţiat printr-un trafic de coşmar.

Acolo unde a avut loc să se desfăşoare, DSG-ul a ajuns pe nesimţite în viteza a şasea, cu un consum instantaneu de aproximativ 3 l/100 km.

Treapta a şaptea poate fi găsită fără riscul acumulării unor puncte de penalizare doar în afara oraşului, acolo unde oferă şansa unei experienţe liniştitoare, la viteze legale, prin menţinerea motorului la un regim de turaţie scăzut.

Maşina condusă aparţinea versiunii GT Sport şi era garnisită cu o puzderie de echipamente opţionale, de unde şi preţul piperat – 23.675 de euro cu TVA inclusă. Un Golf 1.4 TSI 122 CP (7 DSG) în echiparea de bază – Trendline – poate fi achiziţionat cu 18.510 euro (inclusiv TVA).