Meciurile din Liga I, de vânzare la suprapreţ

Meciurile din Liga I, de vânzare la suprapreţ

Partidele din Liga I la fotbal continuă să reprezinte un fruct oprit pentru milioane de microbişti şi o marfă prea scumpă pentru firmele de cablu care n-au în ofertă canalul GSPTV, postul care transmite majoritatea meciurilor în fiecare etapă.

Strâns cu uşa de condiţiile contractuale (e obligată să aibă acoperire 60 la sută din ţară), consorţiul RCS&RDS-Antena 1, care deţine drepturile de difuzare a confruntărilor din campionatul intern, şi-a deschis oferta şi către alte staţii TV, dar şi către alţi cablişti. Problema e că deţinătorii drepturilor TV solicită o sumă substanţială, astfel că între cerere şi ofertă există o distanţă semnificativă.

Partidele din Liga I pot fi cumpărate, teoretic, de către orice post de televiziune sau operator prin cablu de la consorţiul RCS&RDS-Antena 1, care a câştigat, astă-primăvară, licitaţia pentru drepturile TV. Practic însă, preţurile îi ţin departe pe cei care doresc să ofere partidele clienţilor sau telespectatorilor lor. Pentru cablişti, oferta lansată ieri de RCS&RDS este de până la 2,5 euro de abonat pe lună.   Cabliştii au respins oferta

Preţurile avansate de Alexandru Oprea, director general la RCS&RDS, sunt justificate de raţiuni comerciale. Consorţ iul a plătit Ligii Profesioniste de Fotbal suma de 104 milioane de euro pentru a transmite partidele din următoarele trei sezoane ale Ligii I şi trebuie să-şi amortizeze investiţia. Presiunile LPF, care cere acoperire cât mai mare şi accesul publicului larg la meciuri, au făcut ca Antena 1 şi RCS să facă un pas înapoi. Dacă astă-primăvară cei doi parteneri spuneau că meciurile vor rămâne în cadrul consorţiului, acum şi-au deschis oferta pentru celelalte posturi aflate pe piaţă.

„Avem o ofertă pe care ceilalţi operatori de cablu nu o agreează“, s-a plâns ieri Dan Matiescu, directorul Antenei 1. În funcţie de mărimea societăţii de cablu, oferta pentru a putea fi preluat programul GSPTV este între 1,5 şi 2,5 euro pe abonat. Preţul este de până la 10 ori mai mare decât suma pe care o plătesc cabliştii pentru alte canale (cele mai scumpe sunt în jurul valorii de 25 de eurocenţi pe abonat)! Justificarea acestei situaţii: GSPTV ar fi un program premium, cu partide de interes, difuzate în exclusivitate.   Un calcul EVZ arată că un operator precum UPC (cu peste 1,3 milioane de abonaţi) ar aduce consorţiului RCS&RDS, de pe urma GSPTV, cel puţin două milioane de euro pe lună! Problema este că UPC (concurent direct al celor de la RCS) nu a acceptat oferta.

2 milioane de euro ar câştiga pe lună RCS&RDS, dacă rivalii de la UPC ar plăti 1,5 euro de abonat pentru GSPTV DISPUŞI SĂ VÅNDĂ? RCS&RDS: „Sutem deschişi pentru negocieri“

Cum cabliştii nu s-au arătat dispuşi să accepte oferta, RCS&RDS şi Antena 1 au deschis oferta şi pentru celelalte posturi TV. „De-acum încolo, oricine vrea, orice televiziune doreşte să transmită meciuri, poate discuta cu noi. Suntem deschişi să negociem pentru opţiuni“, a comunicat ieri Alexandru Oprea. Deocamdată, nicio televiziune nu a discutat pentru partide. Doar TVR a trimis acum câteva luni o scrisoare de intenţie. „Săptămâna viitoare este posibil să avem o întâlnire cu preşedintele TVR, Alexandru Sassu“, a spus Dan Matiescu. Potrivit estimărilor EVZ, Antena 1 ar putea atrage, din publicitate, aproape 14 milioane de euro pe an, adică 40% din preţul plătit către LPF pentru drepturile TV, restul de până la 34 de milioane urmând să fie acoperit de transmisia prin cablu.

Alexandru Oprea, director general la RCS&RDS: "De-acum încolo, oricine doreşte să transmită meciuri poate să ne caute. Suntem deschişi să negociem pentru opţiuni."

Ne puteți urmări și pe Google News