Romanii beau 90 de litri de bere pe an, aproape cat nemtii sau cehii.
Presedintele Heineken spune ca producatorii vor atinge anul acesta maximum de profitabilitate.
Consumul de bere pe cap de locuitor va ajunge anul acesta, in Romania, la circa 90 de litri, nivel peste care cresterile nu vor mai fi la fel de spectaculoase.
Nici profiturile producatorilor de bere nu vor mai cunoaste majorari semnificative, potrivit estimarilor presedintelui Heineken, Edwin Botterman.
„Producatorii de bere vor ajunge la un maximum de profitabilitate al afacerilor. Vanzarile vor continua sa creasca, insa intr-un ritm mai ponderat decat pana acum, fenomen dublat insa de cresterea costurilor”, a spus seful liderului pietei romanesti de bere, care imbuteliaza marcile Heineken, Bucegi, Silva sau Golden Brau. Consumul de bere pe cap de locuitor in Romania concureaza piete cu traditie, asa cum sunt Germania, Irlanda sau Cehia.
Potrivit estimarilor lui Botterman, consumul de bere pe piata locala se va stabiliza in jurul nivelului de 90 de litri pe cap de locuitor. Asa se face ca vanzarile totale de bere vor avansa in acest an cu cel mult 15-20% fata de anul trecut.
Pe de alta parte, pretul berii nu se va modifica semnificativ in urmatoarea perioada, cu toate ca berea produsa in Romania continua sa fie cea mai ieftina din Europa, a mai spus Botterman, care a apreciat ca scumpirile nu vor depasi indicele inflatiei.
Heineken depaseste ritmul pietei
Vremea buna - mai ales iarna blanda - si cresterea veniturilor pe cap de locuitor au fost motoarele cresterii cu circa 20% a vanzarilor la bere in primul semestru al acestui an, a apreciat presedintele Heineken.
„Lunile ianuarie si februarie au fost semnificativ mai calde decat in urma cu un an, iar vanzarile au mers foarte bine in aceasta perioada”, a spus Edwin Botterman. Potrivit statisticilor, luna ianuarie 2007 a fost mai calda cu 7,8 grade C decat aceeasi luna din anul trecut.
Si veniturile romanilor au crescut - de la 243 de euro in medie anul trecut, se estimeaza ca vor atinge anul acesta circa 310 euro, in medie, pe cap de locuitor.
Rezultatele financiare la jumatate de an ale producatorului de bere indica un avans al cifrei de afaceri mai mare decat media pietei, de circa 36% fata de anul trecut, pana la 120 de milioane de euro. Cele mai bine vandute marci de bere ale companiei sunt Golden Brau (in volum) si Heineken (in valoare).
Compania deruleaza, in acest an, o investitie in cresterea capacitatii de productie, care ar urma sa ajunga la 6 milioane de hectolitri de bere pe an, de la 4,8-5,2 milioane de hectolitri de bere acum. Investitiile totale programate pentru acest an se ridica la 40 de milioane de euro, dublu fata de cat investeste Heineken in medie pe an in Romania.
PET-ul ia spuma
Vanzarile de bere la PET sunt in continua crestere, aproape jumatate din berea vanduta in Romania fiind acum imbuteliata in ambalaj din plastic.
Pe de alta parte, berea draught (la butoi) este varianta aleasa tot mai rar de romani: doar 2,3% din berea vanduta la noi fiind „la halba”.
Pe o piata care valoreaza putin peste un miliard de euro, cei mai importanti producatori sunt Heineken, Ursus Breweries, InBev, Tuborg, European Drinks si Bere Mures.