Dacia e ieşit pe locul 2 în clasamentul ce măsoară satisfacţia clienţilor în Germania şi pe locul 4 în Franţa. E vorba despre sondajele JD Power, printre cele mai respectate studii de calitate din lume.
Dacia este cel mai de succes brand românesc, şi nu o spunem noi, ci consumatorii din Germania şi Franţa.
Potrivit ultimelor studii JD Power and Associates, una dintre cele mai mari companii de cercetare a pieţei din lume, Dacia este printre cele mai apreciate mărci auto.
Lansat pe piaţa occidentală ca o maşină low-cost, ţintind mai ales programele de tip "Rabla", Dacia pare săşi fi depăşit cu mult condiţia. Nu e vorba doar despre vânzări, despre cifre seci, ci despre faptul că majoritatea largă a celor care s-au "riscat" cumpărând o Dacia nu au luat ţeapă.
Studiul care măsoară satisfacţia proprietarilor de autovehicule din Germania, dat publicităţii pe 24 iunie, plasează Dacia pe locul doi, la egalitate perfectă cu BMW şi imediat după Mercedes-Benz.
Acelaşi studiu, realizat în Franţa, pune Dacia pe locul patru, în spatele Honda, Mercedes şi BMW. Merită menţionat că Renault, firma- mamă a Dacia, este mult mai prost plasată în ambele clasamente.
Cum se măsoară satisfacţia?
Studiul JD Power a fost realizat în Germania împreună cu revista "Auto Test" în primăvara acestui an. 16.330 de germani au răspuns unui chestionar on-line, condiţia fiind ca ei să aibă maşina respectivă de cel puţin doi ani. Au fost luate în calcul 25 de mărci, iar criteriile principale de departajare au fost calitatea şi fiabilitatea, atractivitatea, costurile de utilizare şi ceea ce se numeşte serviciile post-vânzare, adică service-ul obligatoriu.
În Germania, răspunsurile au fost cuantificate în puncte, pornind de la un maxim de 1.000 de puncte. Mercedes "a marcat" cele mai multe, 838, iar Dacia - un total incredibil de 836 de puncte, la fel ca BMW. Media punctajului pentru toate mărcile a fost de 813 puncte, iar Fiat s-a clasat ultima, cu 757 de puncte.
Foarte important este şi avansul surprinzător luat de Dacia, brandul românesc fiind tocmai pe locul 13 în clasamentul de anul trecut. Atât în Franţa, cât şi în Germania, modelul Logan a fost considerat a doua cea mai "satisfăcătoare" maşină din clasa mică.
Trebuie menţionat că studiul JD Power nu-şi propune o evaluare tehnică a performanţelor autoturismelor şi nici nu cuantifică felul în care un brand este perceput pe piaţă. Studiul se referă strict la cât de mulţumiţi de achiziţia lor sunt oamenii care au cumpărat deja maşina respectivă.
Un posibil nou avânt pe piaţă pentru Dacia
De cele mai multe ori, o clasare bună într-un studiu JD Power a unui produs este urmată imediat de "o explozie" a vânzărilor pe piaţă. Compania este un nume greu şi are o reputaţie extraordinară.
Înfiinţată în 1968 de James David Power III, un fost angajat al departamentelor de marketing ale GM şi Ford, compania se ocupă în special de studii cu privire la gradul de satisfacţie a consumatorilor. Pe lângă sectorul auto, JD Power oferă aceste servicii în telecomunicaţii, sectorul financiar-bancar, turism sau construcţii şi are o reputaţie imbatabilă.
Performanţa Dacia din acest an are astfel o relevanţă deosebită şi vine întrun moment cât se poate de oportun. Programele de subvenţionare a sectorului auto de gen "Rabla" sunt pe cale să se încheie, şi Dacia avea nevoie de un nou argument pentru a-şi susţine vânzările.