Modelul Logan 1.5 dCi nu se ridica la nivelul atins de breakul cu motor de 1.6 16 V.
Poate este numai o impresie, dar noile breakuri Dacia au devenit brusc foarte vizibile pe strazile patriei. In numai trei luni si ceva de cand s-a dat startul vanzarilor au ajuns peste tot.
Parcate aiurea in fata blocurilor din cartierele-dormitor in care ne-au aruncat pe multi realitatile de dinainte de ‘89. Conduse cu un dificil de descris amestec de mandrie si sfiiciune de domni intre doua varste care tin permanent sub observatie preturile catorva sute de articole si servicii.
Siluite de culoarea galben-taxi si, mai cu seama, de conduita reprehensibila a celei mai controversate categorii de transportatori de persoane din cate s-au pomenit de la birjar incoace.
Statisticile oficiale APIA care vorbesc despre circa 3.000 de unitati vandute anul trecut in Romania (datele pe ianuarie 2007 nu sunt deocamdata disponibile) par, daca nu defectuoase, macar in vadita contradictie cu perceptia pe care ti-o ofera strada.
Nimic nu face breakul sa tresalte, dar consumul este de bun-simt "Evenimentul zilei" a testat anul trecut un Logan MCV (versiunea pe benzina de 1.6 l si 105 CP). Rezultatele au fost mai mult decat laudabile. Am dorit sa aflam cum se comporta si cel mai scump break, propulsat de unitatea pe motorina 1.5 dCi (70 CP) in echiparea Laureate.
Dieselul este mai lent si mai lipsit de vlaga decat benzina. Poti sa calci acceleratia cat vei dori in speranta unui sprint - vei indoi podeaua, dar nu vei face breakul sa tresalte.
Evident, numai un smintit si-ar cumpara masina pentru abilitatile sale sportive, insa aici ne gasim in fata unei lipse de vlaga patologice. In compensatie, consumul se tine foarte jos.
Totusi, daca nu mergi cateva zeci de mii de kilometri pe an, nu va fi de-ajuns pentru a compensa pretul de achizitie si costurile de intretinere mai mari (cu 600 de euro, respectiv, 50% pana la 100.000 de kilometri)
Accesul in portbagaj este facil, vizibilitatea spre spate - redusa
Sapte barbati normali (dar in niciun caz baschetbalisti) pot circula civilizat cu MCV-ul. Locurile de pe al treilea rand sunt mai comode decat la unele monovolume si SUV-uri mari.
Tetierele si luneta compusa din cele doua geamuri ale usilor de la portbagaj compromit insa vizibilitatea spre spate pana la cote vecine cu o criza de nervi. Daca in loc de prieteni, familie sau clienti trebuie carata marfa, scaunele din spate pot fi rabatate din doua miscari si, la nevoie, chiar scoase.
Accesul in portbagaj este facil, incarcatul si descarcatul obiectelor voluminoase necesitand doar brate vanjoase, nu si o minte agera care sa gaseasca solutii pentru situatii nedorite. Totusi, asa cum o arata si nota obtinuta, versiunea diesel nu se ridica la nivelul celei pe benzina (1.6 16 V), care a primit anterior 8,31.