ISAILA: De ce nu s-a abrogat Codul Rutier?

ISAILA: De ce nu s-a abrogat Codul Rutier?

Emilian Isaila: "Nu sunt un conducator auto perfect. Mi-am propus doar sa nu mor la volan. Sper sa reusesc."

Asta e intrebarea care ma framanta la sfarsitul acestei saptamani. Dupa ani de dezbateri, dupa campanii de explicare, dupa ce incepuse sa se civilizeze un pic traficul, na, ca s-a schimbat. Si nu ma deranjeaza schimbarea, ma deranjeaza ce a determinat-o. De fapt, Codul Rutier si-a semnat certificatul de deces in momentul in care un agent a prins-o pe fiica lui Dinu Patriciu bauta la volan.

Oamenii platiti de petrolist s-au simtit datori sa faca ceva pentru a spala onoarea sefului, desi acesta nu le-a cerut-o. Cum acesti oameni sunt majoritari in Palatul Victoria au pus la cale o ordonanta de imblanzire a legii, astfel incat persoanele importante sa n-o mai pateasca.

Va imaginati, ce rusine, copilul unui miliardar sa dea din nou examen pentru permis. Cum mai poate iesi in lume? Politistii nu puteau sa spuna toate astea si asa au dat vina pe sindicatele soferilor. Soferii profesionisti au facut presiuni pentru imblanzirea legii.Nu sunt un conducator auto perfect. Mi-am propus doar sa nu mor la volan. Sper sa reusesc. O mai iau pe linia de tramvai si pe sens interzis ca sa scap de blocajele din trafic.

Prin localitati nu respect viteza legala decat atunci cand in dreapta se afla sotia mea care ma ameninta ca-mi platesc amenzile din banii de carti si DVD-uri, dar sincer, noul Cod Rutier mi se parea in regula. In primul rand, a avut un efect de imblanzire a smecherilor din oras, care s-au asezat frumos si ei in coloana si li s-a ridicat ceata de pe ochi, incepand sa sesizeze culoarea rosie a semaforului. Dar, de astazi, gata, traficul o sa se desfasoare iar in ritmul manelelor ce tasnesc din BMW-uri aduse la mana a doua din Albania.

Daca tot avem cea mai blanda lege a circulatiei din Europa, ma intreb de ce nu renuntam de tot la ea? Sa scoatem stopurile din intersectii ca si asa daca vine o ploaie de cinci minute se sting, sa renuntam la semnele de circulatie ca si asa multe sunt puse in spatele unor copaci, indoite, zgariate si vopsite.

Astfel, vom avea un trafic liber, ceva ca-n Egipt. Castiga cel care intra primul in intersectie, circulam toti cu masinile busite, iar biciclistii si motociclistii ucisi in trafic nu se trec in statistici.E demoralizanta lipsa noastra de consecventa. De fiecare data cand, dupa multe eforturi, reusim sa facem un pas inainte intr-un domeniu, imediat se strang cativa destepti si fac in asa fel incat sa ne intoarcem de unde am plecat. Ca sa reziste Codul Rutier, traficul din Romania ar fi trebuit monitorizat de la Bruxelles.

Cititi si: Experimentu Budapesta

Ne puteți urmări și pe Google News