Inspecția tehnică periodică a mașinilor. Modificări pentru anumite categorii de vehicule
- Antonia Hendrik
- 11 ianuarie 2024, 08:01
Inspecția tehnică periodică a maşinilor va suporta câteva modificări. O anumită categorie de vehicule nu va mai avea nevoie de ITP, informează Ministerul Transporturilor, care a lansat în dezbatere publică acest proiect.
Inspecția tehnică periodică a maşinilor din România vine cu modificări pentru o categorie de vehicule. Mai exact, Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect ce vizează modificări privind ITP-ul.
Ministerul Transporturilor a inițiat procedura de consultare publică prevăzută de Legea nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică cu privire la proiectul de Ordonanță a Guvernului pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul transportului rutier.
Inspecția tehnică periodică. Proiectul de Ordonanţă a Guvernului
I. Modificările prevăzute în proiectul de act normativ vizează:
- clarificarea faptului că vehiculele lente sunt exceptate de la inspecția tehnică periodică;
- a fost avut în vedere faptul că viteza maximă constructivă a acestor vehicule este de până la 25 km/h, existând precedentul exceptării de la inspecția tehnică periodică a maşinilor şi utilajelor autopropulsate pentru lucrări cu o viteză maximă constructivă care nu depăşeşte 25 km/h;
- având în vedere viteza redusă de circulație și numărul foarte redus al acestor autovehicule, se apreciază că această exceptare nu va avea efecte negative semnificative asupra siguranței rutiere;
Inspecția tehnică periodică a mașinilor. Sursa foto: Pixabay
- clarificarea faptului că o periodicitate la inspecția tehnică periodică de 6 luni se aplică tuturor autovehiculelor care desfășoară activitatea de RENT CAR, deci atât autovehiculelor utilizate pentru transportul în regim de închiriere, cât și autovehiculelor utilizate pentru serviciul de închiriere; prin această modificare se asigură faptul că și autovehiculele închiriate fără conducător auto vor fi inspectate la un interval adecvat, ceea ce va avea efecte pozitive asupra siguranței rutiere.
Proiectul mai vizează:
II. - clarificarea dispozițiilor art. 67 în ceea ce privește componenta comisiei de examinare, în sensul că este necesară precizarea ca acesta se referă la comisia de examinare teoretică, în cazul examinării practice caracteristicile constructive nepermițând decât prezenta unei singure persoane în cabina vehiculului, fiind astfel respectate si dispozițiile privind circulația acestor vehicule pe drumurile publice.
ITP. Sursa foto: Pixabay
- pentru a asigura o bună aplicare a legislației, în acest sens au fost modificate si completate dispozițiile art. 67
III. – eliberarea ecusoanelor de către operatorul platformei digitale
-corelarea prevederilor privind deținerea și afișarea ecusoanelor, se arată în comunicatul Ministerului Transporturilor.