Sute de semne de circulaţie sunt menite să deruteze şoferii. Li se alătură zeci de gropi care transformă traficul într-un calvar.
Peste 300 de indicatoare rutiere instalate pe străzile Capitalei sunt menite doar să-i dezorienteze pe şoferi. Acestora li se alătură aproape 100 de gropi şi canale descoperite, peste 400 de maşini abandonate şi zeci de marcaje inexistente.
Toate nu fac decât să contribuie la traficul de coşmar de pe străzile Bucureştiului şi la creşterea explozivă a numărului de accidente. Acestea sunt concluziile la care au ajuns poliţiştii de la Brigada Rutieră a Capitalei, la capătul primelor zece zile ale unei acţiuni derulate, la nivel naţional, pentru verificarea stării infrastructurii şi semnalizării rutiere. „Până acum, am făcut verificări pe 175 de artere cu trafic intens din Capitală şi vom contina să facem acest lucru toată luna martie. Vom înainta municipalitaţii un raport în care arătăm exact unde sunt probleme şi sperăm ca acestea să fie rezolvate cât mai curând, întrucât multe dintre ele au contribuit la producerea unor accidente rutiere grave“, au precizat poliţiştii. Bulevardul Iuliu Maniu, „campion“ la gropi şi indicatoare lipsă Potrivit acestora, pe arterele verificate la „sânge“, cele mai mari probleme sunt „craterele“ din carosabil şi indicatoarele rutiere. „Pe lângă faptul că şoferii sunt nevoiţi de multe ori să facă adevărate slalomuri printre gropi, am găsit nu mai puţin de 385 de indicatoare aşezate aiurea, deteriorate sau care nu mai corespund normelor. Mai mult, chiar în zonele intens circulate din centrul Capitalei, indicatoarele lipsesc cu desăvârşire“, au adăugat poliţiştii. „Inventarul“ poliţiştilor arată că Bulevardele Iuliu Maniu, Unirii, Ferdinand, Aerogării, I.C. Brătianu şi Şoselele Iancului şi Pantelimon sunt doar câteva dintre cele 87 de artere care reprezintă un real pericol pentru şoferi. Spre exemplu, Bulevardul Iuliu Maniu, cu o lungime de aproximativ 8 kilometri - primul în „topul“ străzilor cu cele mai multe victime în 2007 - este „campion“ şi la gropi, semafoare defecte, indicatoare rutiere lipsă şi panouri publicitare montate ilegal. „În primul rând, panourile publicitare trebuie să fie montate acolo unde nu au fost amplasate semne de circulaţie. Şi asta pentru că acoperă indicatoarele care nu mai pot fi observate de şoferi“, au adăugat oamenii legii. Pe de altă parte, Calea Victoriei şi Bulevardele Regina Elisabeta, Mihail Kogălniceanu sau Dacia sunt „campioane“ la lipsa stâlpilor de protecţie a trotuarelor. În plus, pe traseul liniei tramvaiului 41, poliţiştii au constatat că lipsesc 50 de balustrade de protecţie. Mai mult, pe mare parte dintre străzile Capitalei pietonii sunt nevoiţi să meargă fie pe carosabil, fie pe linia de tramvai, deoarece trotuarele sunt ocupate de maşini abandonate. Până acum, poliţiştii au „inventariat“ nu mai puţin de 429 de autovehicule, date uitării de proprietari. ULTIMA MODĂ Indicatoare greşite pe străzile din Capitală Indicatoare de parcare amplasate ilegal Lipsa spaţiilor de parcare din Bucureşti a dat naştere, în ultima vreme, la noi „tendinţe“ în materie de illegalităţi: există şoferi care fură indicatoarele de parcare şi le amplasează apoi acolo unde au nevoie de ele.
„Până acum, avem nu mai puţin de 14 astfel de cazuri. Acestora li se adaugă zecile de grilaje, panouri sau lanţuri pe care mulţi bucureşteni le-au folosit pentru a-şi delimita locurile de parcare din faţa blocurilor. Au ignorat însă faptul că, pentru a instala aşa ceva, ar fi avut nevoie de aprobare de la primărie, care să o completeze pe cea obţinută pentru locul de parcare respectiv“, au conchis oamenii legii.