Companiile aeriene globale nu-şi pot permite să restituie costul biletelor anulate din cauza crizei provocate de pandemia de coronavirus, a declarat Alexandre de Juniac. Operatorii vor emite în schimb vouchere.

„Elementul cheie pentru noi este să evităm să rămânem fără numerar, astfel încât rambursarea costul biletelor anulate este aproape imposibilă”, a afirmat şeful IATA, la o conferinţă de presă.

O treime din angajaţii companiilor aeriene globale se află în şomaj tehnic

Asociaţiile pentru protecţia consumatorilor au criticat operatorii aerieni că au încălcat regulile şi nu au restituit costul biletelor. IATA a explicat că o treime din angajaţii companiilor aeriene globale fie se află în şomaj tehnic, fie nu mai au loc de muncă.

Recent, oficialii IATA au estimat că se aşteaptă ca măsurile fiscale ale guvernelor şi acţiunile băncilor centrale să se concretizeze într-o cerere mai mare pentru călătorii cu avionul în trimestrul patru, după o carantină extinsă în trimestrul al doilea şi o situaţie slabă în trimestrul al treilea.

Liniile aeriene se confruntă cu dificultăţi severe, sunt în pragul recesiunii

Pandemia de coronavirus a antrenat o cvasi-paralizie a transportului aerian la nivel mondial din cauza măsurilor de izolare şi a interdicţiilor de deplasare impuse pentru miliarde de persoane.

IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial, informează Agerpres.