Retailerii nemţi se aşteaptă ca vânzările din perioada Crăciunului să crească cu unu la sută faţă de anul trecut, la 74,7 miliarde de euro, potrivit unui sondaj realizat de asociaţia companiilor din industria de profil (HDE), citată de Reuters.
Cumpărătorii vor cheltui mai mult la sfârşitul acestui an, în pofida crizei economice, au precizat specialiştii asociaţiei după primul weekend din sezonul cumpărăturilor de iarnă.
"Industria de retail a reuşit un start bun.Consumatorii nu sunt afectaţi de veştile rele", a declarat purtătorul de cuvânt al HDE, Hubertus Pellengahr.
Articolele de lux, ca bijuteriile sau telefoanele mobile cu funcţii de navigare pe Internet, au fost printre cele mai căutate în primul weekend din cele cinci care sunt incluse de retaileri în perioada sărbătorilor de Crăciun.
Reprezentanţii grupului Metro au anunţat că se aşteaptă la vânzări "stabile" în 2008.De asemenea, conducerea reţelei Douglas, care include librării, magazine de bijuterii şi de parfumuri, a apreciat că numărul clienţilor este cu siguranţă în creştere.