Alegerile prezidenţiale şi schimbările spectaculoase din viaţa personală a preşedintelui Sarkozy au adus creşteri în audienţa ziarelor.
Jurnaliştii şi managerii francezi au motive să fie bucuroşi, în contextul discuţiilor la nivel global despre dezinteresul crescând al publicului de presă scrisă.
Piaţa ziarelor şi revistelor din Hexagon a crescut în 2007, datorită mai ales interesului manifestat de autohtoni pentru alegerile prezidenţiale şi legislative.
Acestea sunt câteva dintre concluziile unui studiu publicat ieri în Franţa şi citat de AFP. Sarkozy, „stăpânul“ primei pagini Cifrele de audienţă ale revistelor franţuzeşti au crescut cu 1,2% anul trecut, potrivit studiului Audipresse, care contabilizează numărul de cititori de presă scrisă, şi nu vânzările publicaţiilor.
Astfel, în fiecare lună, 48,3 milioane de persoane (circa 97,2% din totalul populaţiei cu vârste mai mari de 15 ani) au citit cel puţin o revistă.
Evenimente ca alegerile prezidenţiale şi legislative din Franţa au antrenat o creştere cu 4,2% în audienţa presei cotidiene de informaţie; mai mult, numărul de cititori al celor patru săptămânale cu profil naţional („Nouvel Observateur“, „Le point“, „L’Express“ şi „Marianne“) a crescut cu 6,5%.
Săptămânalele i-au consacrat în repetate rânduri prima pagină preşedintelui ales Nicolas Sarkozy, cu subiecte de la divorţul acestuia de Cecilia până la relaţia şi căsătoria cu fostul model italian Carla Bruni. De notat succesul „L’Express“, care a înregistrat un record de vânzări cu primul interviu acordat de proaspăta primă-doamnă a Franţei, Carla Bruni.
Presa cotidiană se află la rândul ei în plin „avânt“. În fiecare zi, 22,7 milioane de francezi citesc un cotidian - cifra reprezintă aproape jumătate din populaţia de peste 15 ani. Şi ziarele gratuite au un bilanţ fericit pentru anul trecut, „lăudându-se“ cu o creştere în audienţă de 6,6 procente.
Printre cotidienele naţionale plătite, publicaţia sportivă „L’Equipe“ rămâne în continuare lider, cu 2,30 milioane de cititori, fiind urmată de „Le Monde“ (2,03 milioane, creştere de 7,1%) şi de parizianul „Aujourd’hui en France“ - „Astăzi în Franţa“, n.r. - cu 2 milioane de cititori la o creştere de 0,1%.