Fotbalul şi „Nora“ au săltat Kanal D

Fotbalul şi „Nora“ au săltat Kanal D

Postul a ajuns într-un an în topul audienţelor, clasându-se pe locul şapte în mediul urban.

Cu vedete ca Dana Războiu, Gabriela Cristea, Mugur Mihăescu şi toată trupa de la Vacanţa Mare, Kanal D intra anul trecut în forţă pe piaţa televiziunilor generaliste. Prima zi de emisie: 18 februarie. După un an, postul a ajuns pe locul 7 în clasamentul general şi a depăşit canale precum OTV, Antena 3, TVR 2, Naţional TV sau B1. Motoarele au fost meciurile de fotbal din Liga I şi emisiunea „Noră pentru mama“. Câştig puternic pe publicul comercial Kanal D este o asociere între grupul Dogan, cel mai important trust media din Turcia, şi Ringier AG (editorul EVZ), care deţine 25%. Este cea mai importantă investiţie străină în audiovizual, după intrarea americanilor de la CME prin Pro TV, în 1995. Televiziunea încheia luna martie a anului trecut pe locul 14 în clasamentul audienţelor în mediul urban. La noul post se uitau în medie 29.000 de telespectatori.

O lună mai târziu, Kanal D urca pe locul 11, iar în august termina pe locul 9. Primul salt important a fost în luna noiembrie, când televiziunea a trecut media de 50.000 de telespectatori. Anul 2008 a adus însă creşterea cea mai mare: 87.000 de telespectatori audienţa medie în luna ianuarie. Performanţa Kanal D a plasat postul pe locul şapte, după Pro TV, Antena 1, Acasă TV, Realitatea TV, TVR 1 şi Prima TV. Evoluţia se observă mai accentuat la publicul între 18 şi 49 de ani (aşa numitul target comercial), unde Kanal D se plasează pe locul 5.

Hatice Kolat, directorul Kanal D, este mulţumită de rezultatele din primul an. „Ne-am propus o cotă de piaţă de 5 la sută în primul an, pentru publicul între 18 şi 49 de ani. Suntem mândri de ce s-a întâmplat până acum, atât din punctul de vedere al audienţei, cât şi al conţinutului programelor“, a declarat ea.

În intervalul de maximă audienţă (orele 19.00-23.00), Kanal D a câştigat aproape 100.000 de telespectatori faţă de primele luni de emisie. Dacă, în martie anul trecut, postul avea în acest interval 71.000 de spectatori în mediul urban, în intervalul 1-18 februarie 2008, Kanal D era urmărit în prime-time de 169.000 de persoane şi se plasa pe locul 8, la doar patru mii de telespectatori în urma OTV şi a Realităţii TV. „Noră pentru mama“, emisiunea de forţă Kanal D a dezvoltat în primul an de emisie două motoare puternice. Primul a fost dat de meciurile din campionatul intern, de opţiunile 1 şi 4 în fiecare etapă. Că fotbalul este un pariu sigur o arată cifrele de audienţă: media fiecărei partide din cele 67 difuzate anul trecut este de 350.000 de telespectatori. În noiembrie, media celor 7 meciuri de fotbal a sărit de 450.000 de persoane.

Dintre producţiile locale s-a detaşat clar „Noră pentru mama“. Realityshow- ul prezentat de Gabriela Cristea ridică tronsoanele pe care este programat, indiferent că este vorba despre show-ul săptămânal de sâmbătă sau despre ediţiile zilnice de dimineaţă sau de după-amiază. În primele două luni din 2008, „Noră pentru mama“ este în topul celor mai vizionate emisiuni ale Kanal D.

Ediţia de dimineaţă atrage aproape 200.000 de telespectatori, în timp de showul de sâmbătă se apropie de 380.000. De altfel, vârful de audienţă al postului l-a adus, în acest an, tot o ediţie din „Noră pentru mama“. Pe 26 ianuarie, programul a adus un vârf de 574.000 telespectatori. Anul acesta, show-ul Kanal D a fost „ajutat“ şi de ieşirea din grila TVR 1 a „Surprizelor“.

„Este un format foarte bun, care prinde la publicul românesc, cu situaţii de foarte mare impact la nivel emoţional. Este un program care-i implică pe telespectatori, care-i face să aibă concurenţi favoriţi sau antipatici“, spune Cristi Gheorghiţă, director de marketing Kanal D. MINUSURI Emisiuni scoase din grilă Câteva dintre programele Kanal D au ieşit din grilă. Printre acestea: două emisiuni pentru copii, matinalul „D-Dimineaţă“, reality-show-ul „Comando“ şi „Vedete sub acoperire“. Serialul „Gaşca“ a fost întrerupt după ce doi actori - Dragoş Moştenescu şi Emil Mitrache - au plecat la Prima TV. Motivele sunt diverse, spune Cristi Gheorghiţă.

Concurenţa puternică a posturilor de desene animate a influenţat emisiunile pentru copii. Matinalul nu a mers deoarece, pentru români, „televiziunea este dimineaţă un substitut pentru radio“. „Ei caută ştiri, iar formatul Kanal D era unul de divertisment“. Talk-show-ul lui Radu Coşarcă, „La scenă deschisă“, atrage audienţe sub 1%. „Într-un canal generalist bazat pe divertisment, un astfel de program are un succes limitat“, explică Gheorghiţă.

Ne puteți urmări și pe Google News