Guvernul nu a primit nici ieri oferta imbunatatita din partea Ford, iar oficialii AVAS nu mai cred ca privatizarea va fi parafata inainte de 30 septembrie.
Chiar daca termenul initial anuntat de premierul Calin Popescu-Tariceanu pentru incheierea negocierilor era 1 septembrie, pretentiile americanilor de la Ford, singurii ofertanti pentru fabrica Daewoo de la Craiova, au amanat deja etapele privatizarii.
In criza de timp, reprezentantii guvernului sustin ca sunt nevoiti sa modifice legislatia actuala astfel incat americanii sa fie scutiti de achitarea datoriilor acumulate de Daewoo Craiova, estimate la 800 de milioane de dolari. Cu toate promisiunile comisiei de privatizare, Ford nu a venit insa cu o oferta imbunatatita nici ieri, cu o zi dupa termenul anuntat initial pentru deschiderea ofertelor.
In plus, oficialii Ford au tinut sa precizeze ca refuza sa asigure in urmatorii zece ani piesele pentru sutele de mii de masini Cielo, Matiz, Tico sau Nubira iesite de pe poarta fabricii din Craiova, cu toate ca legislatia actuala prevede acest lucru. Daca privatizarea va fi realizata, Ford s-a angajat sa investeasca la Craiova 675 milioane de euro si sa produca anual 300.000 de masini.