Flamingo se intoarce acasa

Flamingo se intoarce acasa

Lantul de magazine de electronice, electrocasnice si produse IT Flamingo International a decis sa-si inchida operatiunile din pietele straine, ca parte a strategiei de diminuare a costurilor si concentrare pe extinderea in tara cu magazine de mare suprafata, dupa cum a declarat ieri directorul general al companiei, Jiri Rizek.

„Magazinele si reteaua de distributie din Bulgaria au fost deja inchise, urmand ca pana in septembrie sa fie vandute activele din Serbia”, a spus Rizek, care nu a precizat insa daca de magazinele din Belgrad se intereseaza alte lanturi romanesti de retail.

Flamingo International, care reuneste lanturile Flanco si Flamingo, va mai pastra doar centrul de distributie din Olanda, care va continua sa deserveasca tarile din vestul Europei.

„Ne propunem sa acoperim in Romania toate orasele cu mai mult de 150.000 de locuitori, iar treptat sa renuntam la magazinele de mici dimensiuni, cu 150-300 de metri patrati, pe care le vom inlocui cu magazine de tip Flanco World, care au in medie 1.500 de metri patrati”, a spus vicepresedintele grupului, Dragos Simion.

Restructurarea nu a lovit doar afacerile din strainatate: magazinele Future Shop de la noi vor disparea in perioada urmatoare, dupa cum din cei 350 de angajati care lucrau in conducerea companiei, doar 120 mai sunt acum la Flamingo.

Compania a raportat pentru primul semestru al acestui an o cifra de afaceri in scadere cu 3,1%, pana la 68 de milioane de euro, in timp ce pierderile s-au diminuat cu 400.000 de euro fata de primul semestru al anului trecut, a anuntat ieri compania. Oficialii s-au declarat insa increzatori ca lantul „va trece pe plus” si va avea un profit de sase milioane de euro in al doilea semestru.

Ne puteți urmări și pe Google News