Cum a intervenit Crucea Roșie în primul val de pandemie

Potrivit planului de intervenție, Crucea Roșie Română a asistat, în prima etapă a pandemiei, populația aflată în autoizolare sau izolare cu pachete cu alimente de bază și pachete cu produse de igienă.

Pentru persoanele aflate în spații de carantină, Crucea Roșie Română a pus la dispoziția personalului calificat al autorităților locale materiale de primă necesitate dislocate din depozitele pentru situații de urgență ale organizației: alimente greu perisabile, apă, lenjerii, produse de igienă, produse de curățenie, materiale de informare, etc. În total, 13.000 de persoane vulnerabile aflate în izolare la domiciliu au fost sprijinite cu pachete cu alimente de bază și pachete cu produse de igienă personală și produse de curățenie din fondurile proprii ale Crucii Roșii Române. 

În paralel, Crucea Roșie a desfășurat o campanie de informare a populației la nivel național în vederea limitării infectării cu coronavirus, care a constat în distribuția de materiale de informare în mediul urban și rural, dar și o campanie de informare în mediul online. Campania a fost susținută de Guvernul României.

Angajații și voluntarii filialelor de Cruce Roșie din toată țara au intervenit în permanență atât în ​​zonele în care exista un număr mai mare de cazuri, cât și în comunități cu risc mai  mic.  Datorită structurii teritoriale și a numărului mare de voluntari, Crucea Roșie a avut posibilitatea de a interveni  în toate contextele în care a fost nevoie de sprijin și unde organizația are expertiză și mandat, potrivit declarațiilor reprezentanților. Intervenția a fost, astfel, una complexă, pe mai multe direcții pentru a ajunge la cât mai multe categorii de beneficiari și în funcție de specificul fiecărui județ.

Crucea Roșie a strâns donații în valoare de peste 7 milioane de euro

Gravitatea momentului și nevoile semnalate de sistemul medical au determinat Crucea Roșie Română să lanseze în luna martie 2020, Apelul umanitar de urgență ”România Salvează România”, prin intermediul căruia organizația a strâns, timp de șase luni, donații în bani în valoare de 7.141.176 euro, potrivit datelor comunicate de instituție. 

Din totalul acestor donații, 89.552 euro au reprezentat donații prin  SMS.  Alături de fondurile colectate, în cadrul campaniei umanitare, Crucea Roșie Română a primit și donații în natură în valoare de 2 milioane de euro. 

Obiectivul campaniei ”România Salvează România” a fost dotarea unităților sanitare de pe întreg teritoriul României cu aparatură medicală și materiale de strictă necesitate în tratarea persoanelor infectate cu coronavirus și ajutorarea cu materiale de protecție pentru personalul angajat din instituțiile care asigurau permanență în cadrul instituțiilor din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Apărării Naționale și Ministerului Sănătății.

Cum a gestionat Crucea Roșie fondurile primite

Crucea Roșie Română a dotat 175 unități medicale de pe întreg teritoriul României cu aparatură medicală, materiale de protecție de strictă necesitate, produse de dezinfecție, materiale de curățenie, produse alimentare și aparatură electrocasnică.   

Unitățile sanitare au beneficiat și de donații în natură precum apă, băuturi răcoritoare, energizante, frigidere, mașini de spălat, uscătoare, fierbătoare, cafetiere, preparate calde, dulciuri etc. Lista unităților medicale sprijinite de Crucea Roșie Română poate fi accesată AICI.

Potrivit datelor furnizate de către reprezentanții Crucii Roșii, 250 autorități publice centrale și locale au fost sprijinite cu materiale de protecție pentru personalul angajat și 580 de cabinete individuale medici de familie au primit mănuși, măști, viziere și  combinezoane. 

Exclusiv. Cum a sprijinit Crucea Roșie statul român în lupta cu coronavirus
Exclusiv. Cum a sprijinit Crucea Roșie statul român în lupta cu coronavirus

297 de cetățeni străini refugiați sau migranți au beneficiat de pachete cu alimente, produse de igienă și articole de îmbrăcăminte. 

Spre 80 de centre de carantină din țară au fost direcționate materiale de cazarmament din depozitele proprii ale Crucii Roșii Române: lenjerii, pături, perne, saci de dormit,  mănuși, măști, viziere, combinezoane, dezinfectanți, săpun, șampon, hârtie igienică, detergent, pastă și periuțe de dinți, produse pentru igienă personală, etc.

81 de ONG-uri din țară au fost sprijinite cu pachete cu alimente de bază, pachete cu produse de igienă, materiale de protecție pentru beneficiarii lor. 

8.097 persoane aflate în izolare la domiciliu au fost monitorizate zilnic prin telefon de voluntarii Crucii Roșii Române.

1.953 de voluntari din toate filialele din țară, precum și personal angajat s-au implicat zilnic în acțiuni de intervenție, potrivit informațiilor transmise de Crucea Roșie. 

Ce echipamente au fost achiziționate și distribuite unităților medicale

 

Concret, Crucea Roșie Română a achiziționat și distribuit instituțiilor medicale din România următoarele:

 

  • 1 unitate de terapie intensivă mobilă cu 12 paturi, în valoare de 264.930 dolari, ce a fost donată către ISU CLUJ. Potrivit informațiilor de care dispun reprezentanții Crucii Roșie în prezent, unitatea mobilă se află în curtea Spitalului Clinic Județean de Urgență Pitești și este folosită pentru acordarea îngrijirilor medicale care se impun pacienților aflați în stare gravă, infectați cu noul Coronavirus;
  • 10 echipamente de testare PCR și 300 de kit-uri de testare pentru diagnosticare rapidă a virusului Covid-19, în valoare de 1 milion de euro;
  • 42.000 de teste rapide Covid-19 pe bază de antigen, în valoare de 230.000 de dolari, distribuite unităților de primiri urgențe din spitalele din țară;
  • 40 de ventilatoare pentru secțiile ATI;
  • reparații asigurate pentru 130 de ventilatoare cu defecte din secțiile ATI din țară;
  • 161 injectomate;
  • 25 de monitoare pentru funcții vitale;
  • 25 de stative injectomat;
  • 10 paturi ATI;
  • 4 nebulizatoare;
  • 1 electocardiograf;
  • 1 defibrilator;
  • 113 kit-uri de teste PCR Covid-19;
  • tărgi, termomentre, spirometre, ecograf, purificatoare, pungi personalizate CRR, tunel de dezinfecție, tăvițe bloc operator, etc.

Ce materiale de protecție a achiziționat Crucea Roșie din fonduri obținute din campanie 

Potrivit informațiilor furnizate de către Crucea Roșie, din fondurile primite în cadrul campaniei România salvează România au fost achiziționate și materiale de protecție anti-coronavirus astfel: 30.250 de combinezoane, 12.575 litri de dezinfectant pentru suprafețe, 15.395 litri de dezinfectant pentru mâini, 1.362.500 mănuși, 2.015.000 mănuși cu trei pliuri, 484.122 măști (dintre care 424.122 măști FFP2 și 60.000 măști FFP3, 10.000 de șervețele dezinfectante, ochelari de protecție, seturi lenjerii pentru spitale, halate chirurgicale, botoși, etc.

Ce acțiuni a demarat Crucea Roșie în al doilea val de pandemie

Crucea Roșie Română a continuat să demareze acțiuni de sprijinire a unităților medicale cu materiale de protecție de strictă necesitate și în valul doi de pandemie. A asigurat dotarea și amenajarea a zeci de centre mobile de vaccinare din țară cu: măști, mănuși, dezinfectanți de suprafețe și igienizant. În unele județe, Crucea Roșie a dotat centrele de vaccinare cu pături, saltele, lenjerii de pat, fotolii, birouri, mese, scaune, paravane și truse de prim ajutor, potrivit informațiilor comunicate.

Începând din luna octombrie a anului trecut, Crucea Roșie a implementat o campanie națională de intervenție, având ca obiectiv informarea cetățenilor cu fonduri USAID (Agenția Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională). 

Astfel, în perioada octombrie 2020 – februarie 2021, 470 voluntari ai Crucii Roșii din toată țara, instruiți prin sesiuni speciale de informare, s-au deplasat în 560 de localități, în special din mediul rural sau în comunități aflate în risc de infectare, unde au discutat cu  124.707 adulți despre prevenția îmbolnăvirii cu virusul în cauză și au oferit sfaturi în privința efectelor psihologice ale pandemiei, reducerea stigmatizării asociate cu coronavirus și au discutat despre modalitățile de reducere a stresului provocat de perioada în cauză.

Tot în această perioadă, voluntarii au susținut pentru 23.500 de elevi, sesiuni de educație pentru sănătate și suport emoțional atât fizic în școli cât și în sistem online, distribuind fly-ere și afișe cu informații structurate pe categorii de vârstă. 

În mediul online au fost realizate zeci de materiale de informare care au ajuns la publicul larg. Un plus al campaniei de informare a fost componenta de feedback comunitar prin care, în funcție de nevoile de informare ale populației, constatate la nivel local, filialele Crucii Roșii concentrându-se pe aceste nevoi. 

Una dintre provocările întâlnite de Crucea Roșie a fost, potrivit declarațiilor, lipsa produselor de igienă și de curățenie pe care familiile nevoiașe să le folosească pentru a se proteja de infecția cu coronavirus.

Astfel, prin programul Banca de Alimente, dar și cu sprijinul partenerilor CRR, organizația a asigurat alimente de bază în luna noiembrie-decembrie 2020 pentru 13.450 de persoane vulnerabile cu venituri foarte mici sau fără venituri din toată țara (pachete cu alimente de baza a câte 12 kg fiecare.

Pentru elevii proveniți din familii nevoiașe, Crucea Roșie Română a achiziționat 649 de tablete împreună cu abonamente cu internet gratuit nelimitat, valabile timp un an. Fondurile au fost asigurate din proiectul “O șansă pentru fiecare, o șansă pentru toți” – din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, potrivit informațiilor furnizate EvZ. 

Crucea Roșie Română continuă să sprijine statul român și în lupta cu al treilea val de pandemie

În luna curentă, Crucea Roșie continuă campania cu informare despre importanța vaccinării anti-coronavirus, dar și asigurarea de materiale de igienă pentru  8.122 de familii nevoiașe din țară. Fiecare pachet cu produse de igienă conține detergent rufe,  săpun, hartie igienică, aparate de ras, pastă și periuță de dinți, detergent vase, dezinfectant universal, etc. 

Potrivit reprezentanților Crucii Roșii, acestea vor fi distribuite de voluntarii organizației direct la domiciliul beneficiarilor, al persoanelor nevoiașe, familiilor cu mulți copii și persoanelor în vârstă. 

Fondurile pentru implementarea acestei acțiuni au fost asigurate de organizația USAID, potrivit Crucii Roșii.

“Vom continua pentru publicul general, Campania națională de informare în sistem online. O preocupare constantă pentru perioada următoare este găsirea de soluții pentru sprijinirea cu alimente de bază a familiilor nevoiașe, fie prin programul Banca de Alimente al CRR, fie prin alte acțiuni implementate cu sprijinul partenerilor Crucii Roșii Române.

Rămânem în continuare în prima linie a umanității, alături de oameni. Cu vigilență și creativitate, în siguranță și cu bunătate, suntem și vom fi mereu atenți la cei aflați în nevoie”, au declarat reprezentanții Crucii Roșii Române.