De asemenea, instituţiile media vor fi nevoite să producă ştiri personalizate, care să fie interesante şi să conţină informaţii atât despre ceea ce se întâmplă la nivel naţional, cât mai ales local.

"Internetul este cea mai tehnologia cu cel mai mare impact din istorie, chiar mai puternic decât al electricităţii, deoarece înlocuieşte sărăcia cu abundenţa, astfel încât orice afacere construită pe baze limitate trebuie regândită de la temelii. Strategia fiecărei corporaţii trebuie gândită în funcţie de ceea ce oferă şi poate face Internetul", a declarat şeful Google, Eric Schmidt, în cadrul summitului Activate 2010, găzduit de publicaţia The Guardian.

În viziunea lui Eric Schmidt, există trei tendinţe fundamentale în domeniul tehnologic în prezent: creşterea interconectivităţii mobile, dezvoltarea cloud computing şi networking.

"Mobilitatea este cel mai fierbinte punct al tehnologiei informaţiei. Cei mai inteligenţi dezvoltatori scriu acum aplicaţii pentru tehnologiile mobile", a precizat directorul executiv al Google.

Întrebat despre cum vede viitorul presei, Eric Schmidt a răspuns: "Cum va arăta experienţa citirii ştirilor peste mulţi ani de acum încolo? Cred că informaţia va fi livrată pe un dispozitiv digital şi va conţine text, culoare şi video şi va permite cititorului să caute detalii specifice despre ceea ce îl interesează în legătură cu un anumit subiect. În acest moment avem cititori, dar acest lucru nu este suficient de inteligent. Ziarele îmi spun ceea ce deja ştiu. Ceea ce este foarte important este că produsele media vor fi mult mai personalizate."

Directorul Google nu a condamnat iniţiativa unor publicaţii ca Times, care a introdus de astăzi taxa pentru acces la informaţiile publicate pe site. Rupert Murdoch a spus în nenumărate rânduri că Google este un "hoţ şi un parazit", deoarece publică şi conţinuturi pentru care cititorii ar trebui să plătească, dacă vor să le acceseze.