După Logan, România vrea să impresioneze cu tramvaiul Imperio

După Logan, România vrea să impresioneze cu tramvaiul Imperio

Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), în colaborare cu Astra Vagoane Arad şi Siemens, va produce sub licenţă un tramvai numit Imperio, care să fie ieftin şi să aibă succesul Loganului.

Tramvaiul va fi de calitate occidentală, cu podea joasă şi aer condiţionat, şi va costa circa două milioane de euro. O garnitură va avea două-şase corpuri, iar un  tramvai cu patru corpuri va putea transporta circa 300 de călători, potrivit directorului  Regiei, Adrian Criţ. Licenţa Siemens pentru vagoane aparţine Astra Vagoane. Străninii vor contribui cu investiţii în amenajarea spaţiilor şi retehnologizarea liniei de producţie din cadrul Uzinei de Reparaţii Atelierele Centrale RATB, spaţii care nu au mai suferit o modernizare majoră din anul 1929. Primul tramvai, gata în octombrie Prototipul Imperio va fi gata în octombrie, iar până la sfârşitul anului vor fi construite primele patru-cinci tramvaie. Potrivit RATB, producţia anuală este estimată la 30-40 de tramvaie. "Siemens va aduce o parte din piese, printre care şi motorul, iar RATB va pune la dispoziţie spaţiile de producţie şi forţa de muncă, estimată la 150 de persoane. Tramvaiele vor fi destinate atât pieţei interne, cât şi celei externe", a explicat directorul. Cei trei parteneri vor beneficia de părţi egale din profit, în baza unui acord-cadru pe 10 ani.