Urmând cei șapte pași vom digera mai ușor, mai ales dacă în ultimele săptămâni ne-am abținut de la nutrienții de origine animală, susține dr. Adina Alberts.

„Chiar dacă este un Paște „altfel”, noi, românii, tot ne vom așeza la mese bogate și tot vom mânca pe săturate din toate bucatele tradiționale.

Dați-mi voie să vă împărtășesc din experiența mea care este vastă, întrucât am avut și am această problemă de digestie, și anume mă „lupt” cu o dischinezie biliară („bilă leneșă”) de vreo 7-8 ani.

Iată cum arată ziua mea de Paște, și cum mă pregătesc eu pentru marele festin, astfel încât să trec cu bine peste această „încercare”.

Sunt 7 pași importanți:

1. Dimineața la micul dejun mănânc un măr și/sau o banană.

2. În jurul orei 11 beau un ceai făcut din anghinare și cimbrișor.

3. Cu 30 minute înainte de a mă așeză la masă, mestec o gumă. Se știe că mestecatul determină secreția și excreția de sucuri digestive.

4. La ora 13 îmi încep masa cu câteva feliuțe de ghimbir murat. Este efectiv delicios și ajută foarte mult la digestie. Îl puteți găși în orice supermarket.

5. Apoi mănânc ponderat, pentru că niciodată nu am putut să exagerez la acest capitol. Nu mănânc deloc ceapă și usturoi pentru că organismul meu nu le suportă.

6. Pentru gurmanzi, în timpul mesei luați o combinație de medicamente formată din 3 pastile:
-1 capsulă de enzime digestive
-1 capsulă de extract de săruri biliare
-1 comprimat de cărbune activ

7. Pentru persoanele care suferă, ca și mine, de „bilă leneșă” am un sfat prețios. Renunțați la cafea. Sau treceți pe variante decofeinizate”, a scris dr. Adina Alberts pe Facebook.