Dictatura furnizorilor de internet: "Plătesc factura întreagă, deşi am net doar jumătate de lună"
- Marian Păv ăla şc
- 31 august 2011, 22:59
Firma "iLink" e reclamată pentru că refuză să facă reduceri la factură pentru zilele când reţeaua nu merge.
De la începutul verii, Iulia Sandu încearcă să-şi recupereze banii plătiţi pe factura de internet pentru perioada în care reţeaua iLink nu a funcţionat. "Locuiesc în sectorul 5 din Capitală. Am mereu aceeaşi problemă şi nu reuşesc să-mi fac dreptate. Firma nu vrea să scadă banii din taxa de abonament pentru zilele în care serviciul nu a funcţionat. Mai mulţi vecini se află în aceeaşi situaţie ca şi mine. Sunt un bun platnic de şapte ani la acest provider", ne-a reclamat bucureşteanca. Spre exemplu, în luna iunie, de pe 1 şi până pe 14, clienţii se plâng că netul nu a funcţionat. În schimb, factura a venit întreagă. În apărarea ei, clienta se foloseşte de contractul pe care l-a încheiat cu firma în cauză şi în care se precizează că: "Prestatorul va asigura beneficiarului un discount la factura emisă pentru luna următoare proporţional cu numărul de zile/ore în care serviciul oferit nu a funcţionat, exclusiv în ipoteza notificării defecţiunii- întreruperii serviciului de prestator în condiţiile în care notificările beneficiarului se realizează pe adresa de email a firmei". Cazul Iuliei Sandu nu este singular. "Eu stau în Sălăjean şi mi-am făcut abonament la iLink acum vreo doi ani. Cred că în fiecare lună, în jur de zece zile nu am reţea. Sun, mi se răspunde şi mi se spune să trimit reclamaţia pe email sau că în foarte scurt timp o echipă va remedia problema. Nicioadată nu se remediază defecţiunea mai devreme de două-trei zile", ne poveşteşte şi Florin Ragea. "Pentru serviciile neprestate, nu se poate pretinde plata" Unul dintre răspunsurile primite de familia Sandu a fost semnat de Iulian Radu, şef serviciu tehnic la iLink din Rahova. "Defecţiunile nu pot fi remediate din cauza faptului că personalului de teren îi este frică să vină la domiciliul mai sus menţionat", scrie acesta. Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), ne-au precizat că:"Pentru serviciile neprestate, nu se poate pretinde plata. Nerespectarea clauzelor contractuale, constituie contravenţie şi se sancţionează".
12 reclamaţii la adresa iLink au fost primite la ANPC din partea abonaţilor nemulţumiţi în 2011.