Parlamentarul USR vrea să facă schimbări în modul de funcționare al aeroportului din Cluj. El reclamă zgomotul pe care-l fac avioanele, dar se teme că un aparat de zbor s-ar putea prăbuși peste oraș. Atât autoritățile locale, cât și cele aeronautice își fac cruce.

Adrian Dohotaru este consecvent în lupta lui de stârpire a avioanelor care survolează Clujul. A făcut o declarație politică în Parlament și a reclamat că „Clujul nu e un câmp de cartofi ca să-l survoleze avioanele zi-noapte”. Apoi, l-a interpelat pe ministrul Răzvan Cuc.

În discuția pe care am avut-o ieri cu deputatul, acesta a venit cu mai multe argumente, dar și contrargumente la explicațiile strict tehnice.

Regulă în aviație: decolare cu vântul de față

Un specialist dintr-o structură care se ocupă de siguranța aeronautică ne-a explicat că regula este să se decoleze cu vântul de față, chiar dacă asta înseamnă că este necesară survolarea unei localități. Asta, pentru că vântul reduce distanța de rulaj în vederea decolării. În plus, aceeași sursă spune că și la Roma, Paris sau alte orașe europene avioanele survolează orașul și că peste tot se respectă normele europene stabilite de autoritățile de resort.

Dohotaru a găsit o explicație la regula cu vîntul de față. „Nu suntem într-o zonă în care vântul bate tot timpul”, a spus el încercând să acrediteze ideea că nu contează direcția vântului ci, indiferent de direcția acestuia, piloții să fie obligați să ocolească orașul. „Să decoleze spre est, acolo nu sunt cartiere de blocuri. E adevărat sunt câteva comune, dar nu 50 000 de oameni ca în Someșeni”, susține el într-o declarație pentru EVZ.

Cui nu-i place, să se mute

Fostul președintele al Consiliului Județean Cluj, Marius Nicoară, acum senator, a spus pentru EVZ că ceea ce susține și vrea Dohotaru este o inepție. „Pe vremea romanilor, războinicii își propuneau cucerirea unui obiectiv și făceau un drum. Pe unde voiau ei. Acum cele mai accesibile drumuri sunt cele aeriene. Un aeroport aduce plus valoare unei localități. Aeroportul este acolo din 1920. Este adevărat, acum sunt mai multe zboruri, însă nu i-a pus nimeni pe oameni să își facă acolo case. Dacă nu le convine că e zgomot, să vândă și să se mute”, a spus Nicoară. El a adăugat că tehnologia a evoluat și că acum sunt avioane mai silențioase.

De la Consiliul Județean Cluj am aflat că se lucrează și la sol pentru reducerea zgomotului, în sensul că se plantează arbori. Adrian Dohotaru spune că este total ineficient să se planteze arbori și că singura soluție este modificarea culoarelor și, dacă nu se pot scoate de tot zborurile, să fie restricții la cele pe timp de noapte. El crede că piloții ar putea ocoli 30-40 de kilometri, dar nu fac asta pentru că ar însemna mai multe cheltuieli. Dohotaru recunoaște că ocolirea ar putea duce la creșterea prețului biletului deoarece majoritatea companiilor sunt low-cost și urmăresc, în primul rând, profitul. Deputatul mai susține că locuitorii au făcut măsurători cu aparate, e adevărat neomologate, și au constatat că nivelul de zgomot este mult mai mare decât cel permis.

Adrian Dohotaru mai vede un pericol: „Studiile spun că cele mai multe accidente aviatice se produc la aterizare și decolare. Ar fi o tragedie ca un avion să cadă peste oamenii care locuiesc în zonă”.

Adrian Dohotaru a fost ales deputat pe lista USR, dar a plecat din partid. El a mai spus că nu are un interes personal, pentru că locuiește partea opusă a Clujului. Dar și de acolo aude avioanele.

Te-ar putea interesa și: