De la blogu.lu, la servicii de găzduire pentru editorii online

De la blogu.lu, la servicii de găzduire pentru editorii online

ANTREPRENORIAT La 25 ani, Călin Don, ţinteşte prin proiectul de antreprenoriat online dedicat editorilor (publisherilor) să atingă o cotă de 5% din piaţa globală de profil

Un antreprenor român de online care a pornit un serviciu complet de găzduire pentru cei care folosesc cel mai popular soft open-source de publishing - WordPress -  ţinteşte 5% din piaţă în următoarea jumătate de deceniu. A pornit SpikePress - platformă online ce a câştigat premiul al treilea la How To Web, cel mai important eveniment de antreprenoriat online din România, care a avut loc la Bucureşti, la începutul lunii noiembrie - din dorinţa de a răspunde cât mai complet nevoilor clienţilor. Călin Don, care lucrează la firma timişoreană Dream Production, ce dezvoltă aplicaţii online personalizate în WordPress sau Drupal, a primit câteva provocări de trafic de la clienţi şi aşa a venit şi inspiraţia pentru SpikePress. "La temelia proiectului stă platforma gratuită de bloguri blogu.lu (platformă bazată pe WordPress MU, croită pe măsura şi gustul a peste 900 de utilizatori, n.r.) pe care am lansat-o în urma cu doi ani, al cărei trafic a crescut susţinut şi pentru care am fost nevoiţi să controlăm cu mare atenţie costurile de găzduire", explică tânărul antreprenor. Iar la asta s-a adăugat faptul că unii dintre clienţii Dream Production deţineau bloguri de nişă pentru .com, care aveau cifre "de trafic greu de atins chiar şi pentru cele mai importante grupuri media din România", unde un trafic zilnic bun este uşor peste 100.000 de vizitatori unici. "Aşa am pus la punct o infrastructură eficientă şi ultra-competitivă ca preţ pentru publisherii importanţi", spune Călin Don, care de patru ani activează în industria online. La finalul acestui an, aplicaţia a împlinit un an de existenţă. Primul client a fost http://pidjin.net, în decembrie 2009, o bandă desenată online creată de doi români - Eugen Erhan şi Tudor Muscalu, îşi aminteşte antreprenorul. "Proiectul este unul care se auto-finanţează în întregime în prezent. Fiind un serviciu cu clienţi reali din prima zi, am avut puţin loc de a experimenta şi încerca", arată acesta. Preţuri de la 99 de dolari pe lună SpikePress este un serviciu complet de găzduire pentru publisheri care folosesc WordPress, cu preţuri care pornesc de la 99 de dolari pe lună. Mai mult, găzduirea vine la pachet cu consultanţă şi optimizarea codului, necesare pentru proiecte profesionale de publishing. Preţul mediu este de 400 de dolari pe lună şi variază în funcţie de nevoile clientului, explică tânărul, precizând că până în momentul de faţă echipa a adaptat pachetele pentru fiecare client. În prezent SpikePress are 16 clienţi, răsfiraţi pe trei continente.  "Pe ceasul de pe calculatorul meu am câteva fuse orare în listă", glumeşte Călin Don, precizând că piaţa căreia i se adresează serviciul este formată din cele 130.000 site-uri cu trafic semnificativ din totalul de 10 milioane din întreaga lume, care rulează pe aplicaţia open-source WordPress. El vrea să se dezvolte pe piaţa globală, mai ales că o afacere în România pentru România "are o piaţă mică şi săracă la dispoziţie". Iar dincolo de obiectivul profesional, tânărul are şi unul personal. "Mă voi putea considera antreprenor după primul exit pe care îl voi realiza cu succes", spune el, completând că antreprenor a devenit un cuvânt "banalizat" în mediul online românesc. "Încă nu îmi permit să mă numesc antreprenor. La definiţia cuvântului antreprenor în mintea mea figurează numele Radu Georgescu - fondatorul Gecad". Ce face SpikePress Serviciul acoperă tot ceea ce presupun proiectele de publishing, potrivit site-ului de prezentare. Astfel, SpikePress include scalarea instantă a resurselor pentru a face faţă unui vârf de trafic, asigurarea fiecărui bit de date, suport non-stop la  nivel de aplicaţie, precum şi controlul şi întreţinerea codului sursă. Un pas mare înainte pentru SpikePress a fost How To Web, susţine Călin Don, eveniment care a accelerat lansarea serviciului, mai ales că s-a desfăşurat în limba engleză. "How To Web a fost cel mai folositor eveniment din cele de profil la care am participat până în prezent în România. Mi-a părut cel mai apropiat de cele <<adevărate>> care se întâmplă în lumea mare", a conchis acesta.

Ne puteți urmări și pe Google News