De invidiat

De invidiat

Noua Mazda6 este o maşină care atrage multe priviri şi care oferă numeroase satisfacţii.

Fără a fi un model premium, Mazda6, pe care am testat-o pe îndelete zilele trecute, a atras mai multe priviri insistente decât oricare dintre maşinile despre care am scris în această pagină în ultima vreme.

Pentru şoferii de Volkswagen Passat, cu precădere, vecinătatea cu noul model japonez s-a dovedit cu adevărat primejdioasă. Cu gâtul întors sau privirea fixând câteva clipe prea mult Mazda cu care se alătura sau se intersecta, fiecare curios aflat la volanul celui mai bine vândut model de clasă medie în România risca, după caz, un torticolis sau o tamponare uşoară.

Chiar dacă noutatea modelului poate fi identificată drept un motiv important pentru explicarea interesului iscat de Mazda6 pe drumurile noastre, formele agresive, proporţiile elegante şi aerul proaspă t pe care îl aduce în segmentul său pot fi, la rândul lor, suspectate că ar constitui puncte de atracţie îndreptăţite.

Interiorul completează fericit designul exterior. Bordul aerisit, cu tuşe sportive, este nu numai plăcut ochiului, dar şi cât se poate de ergonomic. Volanul multifuncţional care permite, cu minim efort, controlul sistemului audio, instalaţiei de climatizare şi computerului de bord poate primi o distincţie pentru ingeniozitate.

Trainică, dinamică şi silenţioasă

Materialele sunt mulţumitoare calitativ, întregul ansamblu impunând o percepţie de trăinicie absolută. Reglajele ample ale volanului şi scaunului şoferului garantează găsirea celei mai comode poziţii de condus. Spaţiul interior este dintre cele mai mari în această clasă, cu o bună organizare a locurilor destinate depozitării obiectelor personale şi a recipientelor cu răcoritoare.

Cei 147 de cai-putere ai motorului de 2.0 litri pe benzină au fost mai mult decât suficienţi pentru demaraje în forţă şi viteze de croazieră ridicate. Silenţiozitatea în habitaclu s-a păstrat tot timpul la cote înalte, iar consumul indicat de computerul de bord a surprins plăcut.

Abilitatea excepţională a maşinii de a aborda pasajele virajate a fost umbrită doar de ţinuta de drum în linie dreaptă la viteze mari, penalizată de sensibilitatea prea mare a volanului în jurul punctului neutru.

Ne puteți urmări și pe Google News